וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר דיפלומטי מסריח: הפיליפינים דורשת מקנדה לפנות פסולת ששלחה לה

במנילה דרשו מאוטווה לקחת בחזרה מכולות עם אשפה שנשלחו אליה בשנים האחרונות, ולא הכילו פסולת למחזור כפי שסוכם, אך זה לא קרה עד תאריך היעד שהציבה ממשלתו של הנשיא דוטרטה. בעקבות זאת, הוחזר השגריר

מחאה על השלכת פסולת רעילה שפזורה ברחבי קנדה. AP
הפגנה נגד הפסולת הקנדית בקזון סיטי, פרברי מנילה, 2015/AP

הפיליפינים החזירה היום (חמישי) את השגריר שלה מקנדה בשל משבר סביב משלוחי זבל למדינה. לפי משרד החוץ במנילה, אוטווה פספסה את תאריך היעד, אתמול, לקחת בחזרה פסולת שהיא העבירה למדינה ב-2014 שתויגה בשוגג ככזו שניתן למחזר.

"נשמור על נוכחות דיפלומטית מצומצמת שם עד שהזבל יושט לשם", כתב שר החוץ של הפיליפינים טדי לוקסין ג'וניור בטוויטר. לדבריו, ההחלטה התקבלה אחרי שנציגים קנדים לא הגיעו לפגישה עם עמיתיהם מהמכס הפיליפיני. בחודש שעבר אמר נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה כי הוא "יפליג לקנדה ויזרוק את הזבל שם".

שגרירות קנדה במנילה אמרה בתגובה כי היא הגישה הצעה לקחת בחזרה את הפסולת וכי היא פועלת בשיתוף פעולה עם הפיליפינים כדי להבטיח זאת בהקדם האפשרי.

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה במהלך טקס בארמונו במנילה 10 בספטמבר 2018. רויטרס
אמר שיפליג עם האשפה לקנדה ויזרוק אותה שם. דוטרטה/רויטרס

מנילה העלתה לראשונה את הנושא ב-2014, אחרי שהיא גילתה שעשרות מכולות שנפרקו אצלה בין 2013 ל-2014 הכילו עשרות טונות פסולת ביתית ולא פלסטיק שניתן למחזור. חלקם נותרו במחסנים בנמל מנילה, בעוד שאחרים רוקנו באתר פסול גדולת

ב-2016 קבע בית משפט בפיליפינים שיש לשלוח בחזרה את המכולות לקנדה, על חשבונה. באותה שנה, קנדה שינתה את התקנות שלה כדי למנוע את הישנות הטעות, אולם עד עתה הנושא לא נפתר. בחודש שעבר אמר דוטרטה כי קנדה הפכה את ארצו לאתר פסולת.

כמויות הפסולות העצומות המיוצרות בעולם הן מקור לדאגה הולכת וגוברת, במיוחד אחרי שסין אסרה ב-2017 על יבוא "פסולת זרה". באותה שנה לבדה, סין קלטה יותר משבעה מיליון טונות של פלסטיק, במחשבה שבחלק גדול מכך ניתן יהיה לעשות שימוש חוזר. בפועל, כמויות גדולות הגיעו לאתרי פסולת. פעילי איכות סביבה היללו את הצעד הזה, אך במקומה של סין כמויות גדולות של אשפה נשלחות עכשיו למדינות ברחבי דרום מזרח אסיה, כמו מלזיה והפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully