וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: נתמוך במועמד הליכוד למבקר - אך לא נתפשר על הגיוס

16.5.2019 / 10:39

גורמים במפלגתו ישראל ביתנו ביקשו להעביר מסר מרגיע, והודיעו כי יתמכו בחוקים להרחבת הממשלה שיוזמים בליכוד. הגורמים הדגישו כי יתנגדו לכל שינוי בחוק הגיוס, "מתווה החרדים מרוקן מתוכן, אם לא נהיה בקואליציה, נצביע נגד". בליכוד ממשיכים במאמצים לרכך את ליברמן

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

גורמים בישראל ביתנו מסרו הבוקר (חמישי) כי במפלגה "מנסים להרגיע את המתיחות בקואליציה - העברנו מסר לליכוד שנתמוך במועמד שלהם למבקר המדינה ונצביע בשבוע הבא בעד החוקים להרחבת הממשלה". במפלגה הדגישו כי הם "מתנגדים לכל שינוי בחוק הגיוס והמתווה שהחרדים העבירו לליכוד מרוקן מתוכן. אם לא נהיה בקואליציה נצביע נגדה - חד וחלק, לא נימנע ולא ניעדר אלא נצביע נגד". עוד מסרו כי יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן דורש הסכם כתוב וברור על המדיניות ברצועת עזה, שיהיה ברור שמשנים כיוון מהסדרה להכרעה".

גורמים בליכוד אמרו אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי שיסייע בפתרון המשבר עם ליברמן. דרעי וליברמן מחזיקים ביחסי ידידות קרובים ומקורבי נתניהו מקווים שהוא יסייע למצוא פתרון שיגשר על הדרישות שהציב ליברמן.

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
דורש הסכם ברור על המדיניות ברצועת עזה. ליברמן/ראובן קסטרו

בליכוד נעשים ניסיונות נוספים לרכך את ליברמן, ובמסגרתם, התקיימה השבוע פגישה חשאית במלון וולדרוף אסטוריה בירושלים שבה השתתפו ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), איציק קויפמן, פעיל מרכזי בליכוד וליברמן עצמו. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים השלושה בפגישה שהתמשכה יותר משעה וחצי ועסקה ככל הנראה בענייני המשא ומתן הקואליציוני.

המשבר מול ישראל ביתנו החריף לאחר שליברמן חידד עמדותיו והציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. ליברמן דרש בין היתר לקבל את תיקי הביטחון והקליטה וכן ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות דנ"א לעולים ופנסיות תקציביות. ליברמן ציין אז כי "פגשתי את ראש הממשלה ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים", וכי "אני לא מתכוון לדבר איתם יותר", זאת חרף הפגישה שהתקיימה במהלך השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully