וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים עונש כבד": הפגנות ענק בקשמיר בעקבות אונס של ילדה בת שלוש

עשרות מפגינים נפצעו בעימותים עם שוטרים במחוז, והם דורשים להטיל עונש מוות על הנאשם באונס הילדה, שהותקפה בבית ספר על ידי השכן שלה. "היא זעקה לעזרה מאמה"

עריכה: איתי עמרם

אלפי אנשים מפגינים בשלושת הימים האחרונים בחבל קשמיר שבהודו בדרישה להטיל עונש מוות על אדם שאנס ילדה בת שלוש. האב סיפר לרשת BBC כי הנאשם ניסה לברוח, אך הוא נתפס ונמצא בידי המשטרה. לדבריו, הוא היה שכן של המשפחה. "אנחנו רוצים צדק ועונש כבד", אמר האב, שהיר עלי דאר.

המשטרה אמרה לכלי תקשורת מקומיים כי הנאשם פיתה בשבוע שעבר את הילדה לבית ספר סמוך לבית ואנס אותה שם. "היא זעקה לעזרה מאמה", סיפר האב. "רצנו לבית החולים ומצאנו אותה מדממת בשירותים".

האונס של הילדה הצית זעם רב משום שאונס קטינים נדיר יחסית במחוז, בהשוואה ליתר חלקי הודו שבה התופעה רחבה יותר. לפי נתוני הממשל האחרונים שפורסמו, ב-2016 דווחו שני מקרי אונס של ילדות בנות פחות משש. בשנה שעברה, היו בסך הכול 21 מקרי אונס של קטינים בקשמיר.

הפגנות במחוז קשמיר, הודו בעקבות אונס ילדה, 13 במאי 2019. AP
אונס של קטינים במחוז הוא די נדיר. הפגנות בקשמיר, אתמול/AP

אחד מהם היה של ילדה מוסלמית בת שמונה, שגם נרצחה אחרי שעברה אונס קבוצתי. הפגנות זעם שפרצו במחוז בעל הרוב המוסלמי הובילו את הממשלה הפדרלית של הודו להעביר חוק שמשית עונש מוות על מי שמורשע באונס של בני פחות מ-12.

המפגינים התעמתו אתמול עם שוטרים ועם כוחות פרה-צבאיים בכמה מוקדים, ובתי ספר ועסקים הושבתו ברחבי האזור. עשרות מהם נפצעו אחרי שהמשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully