וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוס הצליח לנחות בשלום ללא גלגלים קדמיים

13.5.2019 / 11:37

בזמן נחיתה בנמל במיאנמר, נתקלו הטייסים בבעיה ולא הצליחו לפתוח את הגלגלים הקדמיים. אחרי שרוקנו את הדלק, הם הצליחו לנחות בבטחה רק בעזרת הגלגלים האחוריים. לכל הנוסעים והצוות שלום

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מטוס של חברת התעופה הלאומית של מיאנמר הצליח לנחות אתמול (ראשון) בשלום עם שני הגלגלים האחוריים שלו בלבד, אחרי שגלגליו הקדמיים לא נפתחו. כל 82 הנוסעים ושבעת אנשי הצוות במטוס של "מיאנמר אירליינס" יצאו ללא פגע אחרי שהמטוס, מהדגם הברזילאי "אמברייר" 190-LR, נחת בנמל התעופה הבינלאומי במנדלאי. הוא שפשף את המסלול ושלח גצים לאוויר, בזמן שהאט עד לעצירתו הסופית.

דובר נמל התעופה, קיאו סאן, אמר כי הטייס עדכן את מגדל הפיקוח לפני הנחיתה שהוא לא מצליח לפתוח את הגלגלים הקדמיים שלו. חברת התעופה הסבירה בפוסט בפייסבוק כי אחת ממערכות המטוס הצביעה על כישלון בפתיחת הגלגלים, וניסיון של הטייס לפתוח אותם דרך כפתור חירום לא צלח. המטוס חלף פעמיים על מגדל הבקרה כדי שהבקרים יבחנו אם הגלגלים נפתחו. עוד נמסר כי הקפטן רוקן את מכלי הדלק כדי לצמצם את משקל הנחיתה, ונחת בבטחה בשעה 9:09 לפי שעון מקומי.

מטוס שנחת ללא גלגלים קדמיים בנמל התעופה במנדלאי, מיאנמר, 12 במאי 2019. רויטרס
חג סביב מגדל התעופה. המטוס לאחר נחיתתו, אתמול/רויטרס

בסרטון שתועד ככל הנראה על ידי אחד הנוסעים ופורסם ברשתות נראים הנוסעים והצוות מפונים בדחיפות, אבל בצורה סדירה. הנוסעים נראו מתרחקים מהמטוס והולכים ברחבי הנמל, כמה מהם חייכו. הטיסות בנמל התעופה הופסקו זמנית והתחדשו לטיסות של כלי טיס קטנים כשעתיים וחצי אחרי נחיתת החירום. בהמשך חודשו הטיסות גם של מטוסים גדולים יותר.

ביום רביעי החליק מטוס של חברת תעופה מבנגלדש מהמסלול אחרי שנחת במזג אוויר סוער בנמל התעופה ביאנגון, ו-15 נוסעים ואנשי צוות נפצעו. גוף המטוס, של חברת בומברדייה, נשבר בלפחות שני מקומות, כולל הכנפיים שלו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מטוס של חברת Myanmar National Airlines נחת במיאנמר 
בעזרת גלגליו האחוריים בלבד; חייהם של  82 נוסעים ו-7 אנשי צוות ניצלו. רויטרס
מטוס של חברת Myanmar National Airlines נחת במיאנמר בעזרת גלגליו האחוריים בלבד; חייהם של 82 נוסעים ו-7 אנשי צוות ניצלו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully