וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח נדיר: דוב שחור אסייתי תועד לראשונה בגבול המסוכן בעולם

חיילים דרום קוריאנים רבים המוצבים באזור המפורז המחלק את חצי האי הקוריאני סיפרו שראו את המין הנדיר, אך מצלמות מחקר הצליחו לתפוס אותו בפעם הראשונה. בין המוקשים והביצורים הרבים, אזור הגבול נחשב לגן עדן לבעלי חיים

צילום: רויטרס

דוב שחור אסייתי נדיר נצפה באזור הגבול המפורז בין שתי הקוריאות - כך מסר המשרד לאיכות הסביבה בסיאול. האזור סביב רצועת הגבול שרוחבה ארבעה ק"מ רווי במוקשים ובביצורים. על אף שזהו הגבול האחרון ששרד את המלחמה הקרה, האזור עצמו נחשב לגן עדן עבור בעלי החיים. הדוב צולם על ידי מצלמת מחקר בחודש אוקטובר האחרון.

חרף עדויות של חיילים שסיפרו כי ראו דובים בתוך האזור המפורז, זו הפעם הראשונה שאחד כזה תועד מסתובב במקום. המכון הלאומי לאקולוגיה העריך כי היה זה דוב צעיר, בן שמונה עד תשעה חודשים, שמשקלו הוא בין 25 ל-30 ק"ג. הוא ככל הנראה חי עם הוריו באזור המפורז. רמת האיום מפני סכנת הכחדה של מין הדוב האסייתי השחור מסווגת כפגיעה.

לפי ממשלת קוריאה הדרומית, יותר מ-5,000 צמחים ובעלי חיים זוהו בתוך האזור המפורז, כולל עזי פרא וכלבי ים. "הגילוי האחרון של הדוב האסייתי השחור מוכיח פעם נוספת את החשיבות האקולוגית יוצאת הדופן של האזור", אמר יו סוונג-גוונג, ממשרד איכות הסביבה.

(עדכון ראשון 19:57)

דוב נדיר שנצפה בגבול המפורז בין קוריאה הדרומית והצפונית. משרד איכות הסביבה של קוריאה הדרומית, אתר רשמי
הדוב שתועד באזור הגבול המפורז/אתר רשמי, משרד איכות הסביבה של קוריאה הדרומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully