וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאמה מחירי תרופות עם המתחרים: טבע נמצאת במרכז פרשת הונאה בארה"ב

40 מדינות בארצות הברית הגישו תביעה נגד חברת התרופות הגנריות והאשימו אותה ואת מתחריה במזימה לתיאום מחירים לטובת הגדלת הרווחים. בין המוזכרים בפרשה נמצאים סמנכ"לית החברה לשעבר ומנהל תחום המכירות. במקרים מסוימים עלו מחירי התרופות בכמעט 1,000% בתוך זמן קצר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

חברת התרופות טבע נמצאת במרכזה של פרשת תיאום מחירי תרופות בארצות הברית - כך לפי תביעה שהוגשה נגד בחברה לאחר חקירה בת חמש שנים. יותר מעשרה בכירים בתעשיית התרופות בעבר ובהווה נתבעו בידי 40 מדיניות בארצות הברית בהובלת התובע הכללי של מדינת קונטיקט.

התובי הכללי טען כי בידיו "ראיות מוצדקות לכך שתעשיית התרופות הגנריות הובילה הונאה בסך מיליארדי דולרים נגד הציבור האמריקני". בהודעה שפרסם אתמול אמר התובע הכללי וויליאם טונג כי "כולנו תוהים מדוע ביטוח הבריאות, ובעיקר מחירי התרופות הגנריות גבוה כל כך, וההונאה היא סיבה משמעותית לכך".

מפעל טבע בפתח תקווה. ניב אהרונסון
חברת טבע/ניב אהרונסון

התביעה הארצות הברית מאשימה את חברות התרופות בניפוח מחירים של יותר מ-100 תרופות שונות. בנוסף, המחלקה להגבלים עסקיים של משרד המשפטים האמריקני פתחה בחקריה פלילית של הפרשה. מנהל מחלקת ההגבלים העסקיים אמר כי יוגשו כתבי אישום בפרשה, אך לא ציין לוח זמנים מפורט.

התענה העיקרית בתביעה שהגישו המדינות נגד החברות הייתה כי האחרונות סירבו להתחרות ביניהן, אלא העלו את מחירי התרופות בתיאום ובכך זכו להגדיל את רווחיהן באופן קבוע. בכירי החברות נפגשו באירועים חברתיים ובמשחקי גולף ותיאמו ביניהם את העלאת המחירים בחודשים שלאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"תופעה נרחבת בתעשיית התרופות"

בין הבכירים שהואשמו נמצאת מורין קבאנו, לשעבר סמנכ"לית טבע ודייויד רקנטלר סמנכ"ל המכירות לשעבר של החברה. ההאשמות מציבות את חברת התרופות הישראלית המרכז הפרשה, בכך שהובילה את תיאום מחירי התרופות בין השנים 2013 עד ל-2015. בשנים הללו העלתה טבע את מחיריהן של 112 תרופות גנריות שונות ושתפה פעולה עם מתחריה בנושא תיאום מחירים של לפחות 86 תרופות. בחלק מהמקרים חלה עלייה של כמעט 1,000% במחירי תרופות.

"חברת טבע היא חלק מרכזי מפרשת ההונאה, אך התופעה נרחבת יותר ומוכרת בכל רחבי תעשיית התרופות", נכתב בתביעה נגד החברות. "בעזרת בכירי החברה ורואי החשבון שלה טבע תיאמה את מחירי התרופות עם יתר החברות באופן מודע ומכוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully