וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבדות ילדה שנאנסה על ידי אביה הציתה דיון על זכויות נשים בקשמיר

8.5.2019 / 19:55

המקרה הטרגי של הילדה בחלק ההודי שבחבל בעל הרוב המוסלמי הוביל אנשי דת לשאת דרשות על הסוגיה בזמן חודש הרמדאן, על רקע ההתגברות באלימות נגד נשים. הנושא נזנח בשל הסכסוך הארוך בין הבדלנים לממשלה. "אנחנו רוצים שהן יהיו מודעות לזכויות שלהן"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בחודש שעבר התאבדה ילדה בחלק ההודי של קשמיר בשל אונס שעברה על ידי אביה במשך כמה שנים, ועשרות אנשי דת הבטיחו היום (רביעי) להקדיש את דרשות חודש הרמדאן כדי לדון בזכויות נשים. המנהיגים המקומיים אמרו כי הם רוצים לנצל את החודש הקדוש כדי להדגיש את האתגרים שעומדים בפני נשים באזור השנוי במחלוקת, שבו קיים אחד הסכסוכים הממושכים ביותר בעולם.

בדרשות יעלו נושאים בוערים כמו תקיפות מיניות ואלימות בתוך המשפחה, כמו בעיות נפשיות שחוות נשים בקשמיר. "הפשעים האלו, כמו מעשי אונס, גברו כאן", אמר מירוואיז עומר פארוק, ראש מותחידה מג'לס-א-עולמא, מועצה של מנהיגי ותלמידי דת. "אנחנו רוצים שנשים, כמו גם גברים וצעירים, יהיו מודעים לזכויות שלהן", אמר לקרן תומסון רויטרס.

נתוני הממשלה מראים כי פשעים נגד נשים במחוז שבהרי ההימאליה גדלו ב-8% ב-2017, עם 3,168 מקרים בהשוואה ל-2,915 בשנה שקדמה לה.

אישה עומדת בתור לקלפי בחבל קשמיר, הודו, 6 במאי 2019. רויטרס
אישה מכוסה בבורקה בקלפי בקשמיר, שני/רויטרס

פארוק אמר כי קשמיר עוברת "זמנים קשים", והאשים בהזנחת זכויות הנשים את העימות ארוך השנים בין הבדלנים לבין הכוחות ההודיים, שהחל ב-1989. "לאנשי דת מכל הזרמים, כולל שיעים, סלפים, סופים וסונים יש הסכמה על זה. אנחנו רוצים לחנך נשים על זכויותיהן", אמר. הוא גם קרא לאפשר לנשים גישה גדולה יותר למסגדים, שרבים מהם מונעים מהן להיכנס, אם כי לחלקם יש כניסות נפרדות לחלקות לנשים בלבד.

חלק מפעילות זכויות הנשים בחבל, כמו המידה נאיים, שעומדת בראש המרכז ללימודים התפתחותיים וחברתיים של קשמיר, בירכה על הצעד. היא אמרה כי למנהיגים דתיים יש את הכוח לשנות גישות בחברה ולהגדיל את המודעות. עם זאת, אחרים רואים בזה "מס שפתיים" והם דחקו במנהיגים להתמקד במקום זאת בשינויים ממשיים, כמו מיגור הפוליגמיה והבטחת זכויות ירושה שוות לנשים.

"הפרחת סיסמאות לא תשנה, עליהם להביא תכנית להתמודדות עם בעיות הנשים", אמרה הפעילה מנתשה בינתי ראשיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully