וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שערורייה באליזה: נהגו של מקרון ברח מהמשטרה

הנהג, שזוהה כסטפן פ', דהר במכונית השייכת לצי הנשיאותי בזמן שלא היה בתפקיד, וסירב לעצור לפקודת השוטרים. הם איתרו את המכונית והוא עומד לדין, אך בארמון הודיעו כי יחכו להכרעה. בשנה שעברה ראש יחידת האבטחה של מקרון תועד מכה מפגין והודח

רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון עומד בפני שערורייה נוספת של אחד מאנשי הסגל שלו, בעקבות דיווח על כך שהנהג שלו נמלט מהמשטרה אחרי שנתפס נוסע במהירות מופרזת. הנהג, שזוהה רק בתור סטפן פ', היה מאחורי ההגה במכונית השייכת לצי של ארמון האליזה. הוא היה בדרך לוורסאי כשהמשטרה הבחינה בו עובר על המהירות המותרת בסנט-קלוד שמחוץ לפריז. המשטרה אמרה כי הנהג סירב לעצור, אבל שוטר הצליח לרשום את מספר לוחית הרישוי של המכונית שהוביל אל ארמון הנשיאות.

הנהג, שהועמד לדין על סירובו לציית להוראות המשטרה, זוהה כבר פברואר. לפי הדיווחים בצרפת, הוא לא היה בתפקיד בעת העבירה והוא כבר לא עובד כנהג שלא הנשיא. עם זאת, הוא קיבל משרה אחרת באליזה אחרי השעיה של 20 יום.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בסיור במרוקו, נובמבר 2018. רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון בסיור במרוקו, נובמבר 2018/רויטרס

באליזה סירבו להגיב על המקרה, שדווח לראשונה על ידי אתר התחקירים Mediapart, ואמרו כי החלטה לגבי עתידו תילקח אחרי משפטו. השימוע שלו אמור להתקיים בינואר והוא עומד בפני עונש מקסימלי של שלושה חודשי מאסר וקנס של עד 3,750 אירו, אם יורשע.

עבור ממשלו של מקרון, זאת תקרית מביכה נוספת. לפני שנה, קצין האבטחה שלו, אלכסנדר בנלה, הודח אחרי שתועד מכה מפגין במחאת 1 במאי בעודו לובש קסדת משטרה. הוא פוטר, אבל רק אחרי חשיפת המקרה, גם כן על ידי Mediapart. הממשל הואשם בניסיון לטייח את השערורייה. בנאלה נאשם מאז בשימוש לא חוקי בדרכונים דיפלומטיים בחקירה נפרדת.

בסוף השבוע דווח כי ראש יחידת האבטחה הנשיאותית, ליאונל לאוורן, שתוחקר כחלק מהפרשה, יעזוב את תפקידו ב-18 במאי. לטענת הארמון, עזיבתו אינה קשורה לנושא וכי מדובר בכלל בקידום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully