וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול ממוקד: בכיר חמאס האחראי על העברת כספים מאיראן חוסל בעזה

אמיר בוחבוט, גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

5.5.2019 / 20:42

חאמד אל-חדרי מהזרוע הצבאית של הארגון נהרג בתקיפת רכבו בעיר עזה, עם החרפת התגובה של צה"ל לאור השיגורים הרבים אל ישראל. קצין בכיר בחיל האוויר: הפעיל חוסל ע"י כמה כלי טיס באזור אורבני צפוף. הפלגים הפלסטיניים איימו: "האויב ישלם על החיסול הממוקד". צפו בתיעוד

עריכה: שניר דבוש

סיכול ממוקד בעזה - כל הפרטים:

  • בכיר חמאס האחראי על העברת כספים מאיראן חוסל בלב הרצועה
  • ההרוג: חאמד אל-חדרי, בן 34; שלושה נוספים נפצעו
  • קצין בכיר בחיל האוויר: כמה כלי טיס השתתפו בסיכול
  • דובר צה"ל: החיסול - פגיעה רצינית בציר העברת הכסף לעזה
  • הפלגים איימו: "הסתיים שלב ההסלמה ההדרגתית"

מפקד שטח בזרוע הצבאית של חמאס המקושר לאיראן נהרג היום (ראשון) בחיסול ממוקד בעיר עזה, הראשון מאז מבצע צוק איתן. זאת בהמשך לתקיפות הנרחבות של צה"ל נגד מטרות של חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים אחרים ברצועה, עם המשך השיגורים הרבים אל שטח ישראל. בסך הכול, הותקפו יותר מ-250 מטרות מאז ההסלמה אתמול.

בתקיפת המכונית נהרג חאמד אל-חדרי, בן 34, ועוד שלושה נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי "אל-חדרי הוא בעליה של חברת החלפנות 'אל-וופאק', שהוכרזה כארגון טרור בישראל ביוני 2018. בשנים האחרונות התבסס מעמדה של החברה וכן מעמדו של אל-חדרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה. הוא העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועה". עוד נמסר כי "פעילותו הפיננסית של אל-חדרי, ששימש ראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה".

בתוגבה לחיסול, גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים איים ברשת "אל-מיאדין" כי "האויב ישלם על החיסול הממוקד". לדבריו, "הסתיים שלב ההסלמה ההדרגתית".

לקריאה נוספת
חדרה לשטח ישראל ב-20 מטר עומק: מנהרת הטרור שהותקפה
פגיעה ישירה בבניין באשקלון: בוטלו הלימודים בדרום ובשפלה
מבנה מודיעין חמאס ומשרדי הסוכנות הטורקית: המטרות שהותקפו בעזה

הסיכול של אחמד חודרי בפעולה משותפת לצה"ל ושב"כ ע״י כלי טיס אחר הצהריים בעזה. דובר צה"ל
חיסול פעיל חמאס בעזה, היום/דובר צה"ל
מכונית של בכיר חמאס חאמד אל-חדרי אחרי שהופצצה ברצועת עזה, 5 במאי 2019. רויטרס
מכוניתו של אל-חדרי שהופצצה בעזה, היום/רויטרס

קצין בכיר בחיל האוויר, ששלט על מבצע הסיכול הממוקד בו נהרג אל-חדרי, אמר כי החיסול נעשה באזור אורבני צפוף בלב עזה בהשתתפות כמה כלי טיס. לדבריו, "הרבה זמן לא עשינו סיכול. אנחנו ערוכים לכל אפשרות של הסלמה עד כדי מלחמה. יש לנו עוד מדרגות מכל הסוגים". עוד הוסיף הקצין כי טווח המטרות ברצועת עזה מתרחב. "פעילי חמאס חשופים, אנחנו מנסים לפגוע בחוליות מחבלים עצמן", פירט. "התחלנו לפגוע בבתי הפעילים עצמם, כולל משרדים".

הקצין אישר כי "600 שיגורים נורו משטח רצועת עזה לעבר ישראל מאז תחילת ההסלמה, 400 לשטחים פתוחים והשאר לאזורים בנויים. לכיפת ברזל יש 86% הצלחה. לכן כל מקרה פוגע פגיעה ישירה בשטחים בנויים. על כל זליגה כזו מתקיים תחקיר כדי לעשות את זה כמו שצריך. רק צירוף של הנחיות פיקוד העורף וכיפת ברזל יצרו את ההגנה המיטבית". עוד הוסיף כי "יש אחיזה מלאה של עזה על ידי כלי טיס לא מאוישים, יש פעילות של מסוקי קרב ושל מערכי האיסוף. אנחנו משתדלים להיות מדויקים, כיוון שפעולות יכולים להסלים".

הקצין אישר ניסיון לפגוע בכוחות צה"ל באמצעות רחפן. "חלק מהרחפנים סוכלו. אחרים לא הצליחו כי לא הצליחו. אין להם מערך מבוסס".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר בתגובה כי הסיכול הממוקד של בכיר חמאס "מתבסס על מידע של השב"כ, שמבסס תמונת מודיעין במשך תקופה ארוכה". מנליס ציין כי "הסיכול הזה אושר במסגרת יממת הקרב הנוכחית ובוצע על ידי מטוסי חיל האוויר". לדבריו, "מדובר בפגיעה רצינית בציר העברת הכסף מן החוץ לרצועת עזה, גם מאיראן וגם ממדינות אחרות". הוא הדגיש כי תקיפות הטנקים וכלי הטיס ממשיכות.

הסיכול של אחמד חודרי בפעולה משותפת לצה"ל ושב"כ ע״י כלי טיס אחר הצהריים בעזה. דובר צה"ל
חיסול פעיל חמאס בעזה, היום/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל באזור אורבני צפוף בעזה. אל-חדרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז אתמול, מנה משרד הבריאות הפלסטיני 19 הרוגים, כולל שני פעילי הג'יהאד האסלאמי, תינוקת ואישה בהיריון מתקדם ובתה. בצה"ל מכחישים כי הם אחראים למותן.

מתחילת ההסלמה נרשמו כ-600 שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל, מתוכם יורטו כמאה על ידי מערך "כיפת ברזל". מירי הרקטות נהרגו היום צעיר בן 23 באשדוד, גבר כבן 60 לאחר שרקטה פגעה ברכב בו נסע בחוף אשקלון, וגבר בן 49 מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש כשרקטה פגעה במפעל בו עבד באשקלון. כמו כן, הלילה נהרג תושב אשקלון, משה אגדי בן 58. חמאס קיבל אחריות על ירי טיל נגד טנקים שנורה לטענתם על רכב צבאי.

מסוק קרב של חיל האוויר תוקף מטרה ברצועת עזה, 5 במאי 2019. AP
מסוק קרב של חיל האוויר תוקף בשמי עזה, היום/AP

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף אופנוע בצפון רצועת עזה. לא ידוע על נפגעים. דובר צה"ל אישר כי בשעות האחרונות התרחשו כמה תקיפות ברצועה. מדובר באתרים לאחסון אמצעי לחימה הממוקמים בסביבת אוכלוסייה אזרחית, בבתים של פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי ובסמיכות אליהם, בעזה, רפיח וחאן יונס.

לפי צה"ל, בין האתרים שהותקפו היו אתרים לאחסון אמצעי לחימה הממוקמים בסביבת אוכלוסייה אזרחית, בבתים של פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי ובסמיכות אליהם, בעיר עזה, וברפיח ובחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, הותקפו משגרי רקטות, עמדה צבאית של חמאס בצפון הרצועה, פירי מנהרות התקפיות, מתחמים ומוצבים צבאיים וכלי שיט.

במהלך ההפגנות של יום שישי לאורך גדר המערכת נפצעו שני חיילים מירי צלף, ובתקיפות צה"ל ובעימותים נהרגו שני אנשי חמאס ושני מפגינים.

(עדכון ראשון: 7:36)

עשן מיתמר מרצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל, 5 במאי 2019. רויטרס
עשן מיתמר מרצועת עזה, היום/רויטרס
טילים מיירטים של מערכת כיפת ברזל ששוגרו ליירוט רקטה מרצועת עזה בשמי אשקלון, 5 במאי 2019. רויטרס
יירוטי כיפת ברזל בשמי אשקלון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully