וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט אסון: מטוס בארה"ב החליק לנהר, אך כל הנוסעים שרדו

4.5.2019 / 13:01

המטוס התקשה לנחות בשל מזג האוויר הסוער והחליק ממסלול הנחיתה בג'קסונוויל, פלורידה, עם 134 נוסעים עליו. 21 נפצעו ופונו לבית החולים, אך מצבם טוב

צילום: רויטרס

מטוס של חברת בואינג עם 134 נוסעים החליק הלילה (שבת) ממסלול המראה אל נהר בפלורידה בזמן שניסה לנחות בבסיס צבאי. 21 איש נפצעו ופונו לבית החולים, אך השריף של מחוז ג'קסונוויל אמר כי הם במצב מוגדר טוב. המטוס המריא מהמובלעת האמריקנית בגוואנטנמו, קובה, ולא הצליח לנחות כראוי בשל מזג אוויר סוער.

המטוס, מדגם 737-800 התרסק בנהר סנט ג'ונס בקצה המסלול בתחנה האווירית של הצי בג'קסונוויל בשעה 21:40, לפי שעון מקומי. "המטוס לא טבע, כולם בחיים", נמסר מלשכת השריף. בהודעה צורפו שתי תמונות של המטוס, יחד עם הסמל של מיאמי אייר אינטרנשיונל, שנותר ללא פגע. ראש העיר, לני קרי, אמר כי הנשיא דונלד טראמפ התקשר אליו והציע לו עזרה. "לא דווח על נפגעים, כולנו בזה יחד", כתב.

הבסיס הצבאי שוכן בגדה המערבית של הנהר, כ-12 ק"מ מדרום למרכז העיר ג'קסונוויל, בצפון-מזרח פלורידה. המטוס הוא מדגם שונה מזה שהשביתה בואינג - 737 MAX 8 - בעקבות שתי התרסקויות קטלניות בתוך חצי שנה. הוא הופעל על ידי חברת הצ'רטר שמתקשרת עם הצבא וטסה פעמיים בשבוע מגואנטמנו לארצות הברית ובחזרה.

מטוס שהחליק ממסלול המראה, פלורידה, ארה"ב, 4 במאי 2019. רויטרס
המטוס אחרי הנחיתה בנהר, הלילה/רויטרס

שריל בורמן, אחת הנוסעות, סיפרה לרשת CNN כי הטיסה, שהתעכבה בארבע שעות, נחתה "נחיתה קשה מאוד" בזמן של רעמים וברקים. "נחתנו, המטוס ממש נחבט באדמה וקפץ, היה ברור שלטייס אין שליטה מוחלטת על המטוס, שקפץ שוב", אמרה. לדבריה, זאת הייתה חוויה "מפחידה".ב ורמן אמרה שהיא נחבלה בראשה ממגש הפלסטיק של המושב כשהמטוס סטה הצדה מהמסלול. "היינו במים, לא ידענו איפה אנחנו, אם זה נהר או אוקיינוס".

היא אמרה כי מסכות החמצן נשלפו והם הריחו את דלק המנוע, שלדבריה כנראה דלף אל תוך המים, כשיצאו מהמטוס אל הכנף שלו. בורמן, תושבת שיקגו, אמרה שרוב הנוסעים היו קשורים לצבא ועזרו זה לזה לצאת מהכיסאות שלהם. לאחר מכן, הם פונו מהכנף אל סירה.

בהמשך היום, צוות של 16 סוכנים פדרלים עשה את דרכו לעיר כדי לחקור את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully