וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ופוטין שוחחו בטלפון על ונצואלה, הגרעין - ו"המתיחה הרוסית"

לראשונה מאז דצמבר ופרוץ המשבר בוונצואלה, נשיאי ארה"ב ונשיא רוסיה שוחחו, במשך יותר משעה. בניגוד להתבטאויות קודמות, טראמפ היה פחות תקיף ביחס למעורבות הרוסית: "מתמקדים בהכנסת סיוע הומניטרי". הוא שב ללעוג לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הערב (שישי) במשך יותר משעה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שורה של נושאים, בראשם המשבר בוונצואלה, הסכם גרעין חדש בין המדינות ועל המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 - שאותה שוב כינה טראמפ "המתיחה הרוסית".

ככל הידוע, זאת השיחה הראשונה ביניהם מאז דצמבר והראשונה מאז המשבר הנוכחי בוונצואלה, שהחל בינואר, כשממשל טראמפ הכיר במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני. מוסקבה היא אחת מבעלות בריתו המרכזיות ביותר של הנשיא ניקולס מדורו.

טראמפ התבטא בצורה מתונה יותר ביחס למעורבות הרוסית במדינה הדרום אמריקנית, ואמר כי הוא מתמקד בסיוע הומניטרי למדינה שחווה משבר כלכלי חסר תקדים ומחסור חמור במוצרי יסוד. לפני כחודש, כשרוסיה שלחה כוח צבאי לקראקס, אמר נשיא ארצות הברית לכתבים: "רוסיה חייבת לסגת". אחרי השיחה האחרונה, הוא לא ציין זאת.

"דיברנו על דברים רבים, ונצואלה הייתה אחד מהנושאים", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. "והוא (פוטין) לא רוצה להתערב בוונצואלה, אלא הוא רוצה לראות משהו חיובי קורה בוונצואלה, ואני מרגיש אותו הדבר. אנחנו רוצים להכניס סיוע הומניטרי - אנשים גוועים ברעב עכשיו, אין להם מזון, אין להם מים".

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
טראמפ ופוטין בשולי פסגה בווייטנאם, 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully