וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע העברת מסמכים לקונגרס: טראמפ תובע שני בנקים גדולים

הנשיא ובני משפחתו דורשים למנוע מדויטשה בנק ומקפיטל וואן להגיש לדמוקרטים בבית הנבחרים מסמכים הקשורים לעסקי המשפחה. "ניסיון להציק לנשיא", נאמר בעתירה. הדמוקרטים מבטיחים להמשיך להיאבק

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיש תביעה נגד שני בנקים במטרה למנוע מהם להעביר מסמכים כלכליים שלו לקונגרס. זאת אחרי שהדמוקרטים בבית הנבחרים פרסמו צווים לקבלת מידע מ"דויטשה בנק" ומ"קפיטל וואן". אל התביעה הצטרפו שלושת ילדיו וארגון טראמפ, שטוענים כי אין ביסוס משפטי לחקירת עסקי המשפחה.

דוברת של דויטשה בנק אמרה "אנחנו נשארים מחויבים לספק את המידע הדרוש לכל החקירות המורשות". מבנק "קפיטל וואן" טרם נמסרה תגובה. שני הבנקים מעורבים בעסקי הנדל"ן של משפחת טראמפ.

"הם (הצווים) פורסמו כדי להציק לנשיא דונלד טראמפ, כדי דרך כל היבט של עסקיו הפרטיים והמידע האישי על הנשיא ועל משפחתו", נכתב בתביעה. "אין ביסוס לכך פרט לסיבות פוליטיות. הם מקווים להיתקל במשהו שהם יוכלו לחשוף בפומבי ולהשתמש בו ככלי פוליטי נגד הנשיא".

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון עם בנו אריק טראמפ בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
טראמפ ובניו בנאום הניצחון שלו, 2016/רויטרס

הדמוקרטים הבהירו כי הם לא יירתעו מהניסיון לבלום את חשיפת העסקים הכלכליים של הנשיא. יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר כי הצווים שפורסמו הם חלק מחקירת "הטענות להשפעה זרה על הפוליטיקה האמריקנית". הוא ומקסין ווטרס, יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים, תיארו את התביעה כחסרת ערך. "היא מראה עד לאן הנשיא טראמפ יגיע כדי לשבש את סמכות הפיקוח החוקתית של הקונגרס", הם אמרו בהצהרה משותפת. "הוא ימצא קונגרס שאינו נרתע מביצוע האחריות החוקתית שלו".

לפי דיווחים בעבר, הקשרים של טראמפ לדוישטה בנק נחקרו גם על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, שהגיש בחודש שעבר את הדוח שלו בדבר מעורבות רוסיה בבחירות והאפשרות שטראמפ שיבש את החקירה. ב-2017 הבנק סירב לבקשת הדמוקרטים לספק מסמכים הקשורים לעסקיו של הנשיא, בטענה שזו הפרה של חוקי הפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully