וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור מבטיח: רק עוד ערעור אחד ודי

5.12.2000 / 10:30

המועמד הדמוקרטי הבלתי נלאה מערער על פסיקת בית המשפט הלילה שדחה את תביעתו לספור מחדש אלפי קולות שנויים במחלוקת בפלורידה; אתמול ספג תבוסה גם בבית המשפט העליון בוושינגטון; פרלקיטיו של בוש טענו שוב, כי הוא הנשיא

ניסיון אחרון של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, אל גור, לפני שהוא אורז את התיקים והולך הביתה, או לפחות כך מבטיחים פרקליטיו. גור הגיש היום את ערעורו על פסיקת השופט המחוזי בפלורידה, סנדרס סולס, שדחה את דרישתו לספירה מחודשת של אלפי קולות במחוזות פאלם ביץ' ומיאמי-דייד. בכך קיבל בית המשפט בפלורידה את הודעתה של מזכירת המדינה כי המנצח בפלורידה הוא המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש.

"הם ניצחו, אנחנו הפסדנו, אנחנו מערערים", אמר פרקליטו הראשי של גור, דיוויד בויס. לדבריו זהו המהלך המשפטי האחרון בו ינקוט גור ובמידה שבית המשפט העליון בפלורידה ידחה את הערעור -יסתיים מאבקו במרוץ לבית הלבן. היום בעשר בערב שעון ישראל יגישו עורכי הדין של גור ובוש את תקציר טענותיהם לבית המשפט העליון בארה"ב.

גור ספג אתמול תבוסה גם בבית המשפט העליון של ארה"ב. בית המשפט בוושינגטון דחה את החלטת בית המשפט העליון של פלורידה להאריך את מועד סיום ספירת הקולות הידנית והחזיר את התיק לפלורידה. בהחלטה המתפרשת על פני שבעה עמודים נאמר, כי לא ברור מה עמד בבסיס קביעת בית המשפט בפלורידה בהחלטתו והאם יש בכך משום פגיעה בחוקי הבחירות.

הזמן הולך ואוזל לסגן הנשיא. ביום שלישי הבא, ה-12 בדצמבר, יתקיים כינוס האלקטורים ואם לא יחול שינוי ברגע האחרון, בוש יקבל את 25 האלקטורים של פלורידה שיעניקו לו את 270 האלקטורים הנדרשים כדי להגיע לבית הלבן.

פרקליטיו של מועמד המפלגה הרפובליקנית, ג'ורג' בוש, טענו לאחר פסיקות השופטים הלילה כי הדבר שוב מצביע על נצחונו וכי יש להפסיק את ההתכתשות המשפטית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully