וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חייל לשעבר שהתאסלם תכנן לבצע פיגוע באזור לוס אנג'לס

30.4.2019 / 9:50

מארק סטיבן דומינגו בן ה-26 נעצר בתום מבצע עוקץ של ה-FBI ברשת, שבמהלכו הסכים לקבל מטען שישמש אותו למתקפה. "החקירה הזאת סיכלה בהצלחה איום ממשי ביותר מצד לוחם מיומן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חייל לשעבר בצבא ארצות הברית נאשם בתכנון פיגוע באזור לוס אג'לס במטרה לגרום לנפגעים רבים - כך אמרו הערב (שני) הרשויות בקליפורניה. מארק סטיבן דומינגו בן ה-26, שלחם באפגניסטן, נעצר בעקבות מבצע של ה-FBI ברשת.

התובעים הפדרלים אמרו כי דומינגו, שהתאסלאם אחרי שירותו באפגניסטן, נעצר ביום שישי אחרי שהסכים לקבל מטען נפץ חי לכאורה, שישמש אותו למתקפה. "החקירה הזאת סיכלה בהצלחה איום ממשי ביותר מצד לוחם מיומן שהצהיר שוב ושוב שהוא רוצה לגרום למספר מקסימלי של נפגעים", אמר התובע ניק האנה.

הוא הואשם בעבירה של תמיכה ושל ניסיון תמיכה בטרור, והוא אמור להופיע בהמשך בפני בית משפט בלוס אנג'לס. לא ברור אם הוא שכר עורך דין. הידיעה על מעצרו נמסרה יומיים אחרי הירי בבית הכנסת באזור סן דייגו, שבו נהרגה אישה אחת ועוד שלושה נפצעו מירי של צעיר התומך בעליונות הגזע הלבן. עם זאת, אין אינדיקציה לכך שיש קשר בין המקרים.

מארק סטיבן דומינגו, חייל לשעבר בצבא ארה"ב, שנאשם בתכנון פיגוע בלוס אנג'לס, 29 באפריל 2019. עיבוד תמונה
התאסלם אחרי ששב מאפגניסטן. הנאשם מארק סטיבן דומינגו/עיבוד תמונה

הרשויות אמרו כי דומינגו, שלו לא היה עבר פלילי, קיבל את תשומת הלב שלהן אחרי סדרת הודעות בעלות תוכן אלים וקיצוני שפרסם בחדרי צ'ט, ובאחת מהן קרא "לנקום" על הטבח ב-50 מתפללים במסגדים בניו זילנד בחודש שעבר. "לעתים רבות אנחנו נשאלים מה גורם לנו להישאר ערים בלילות, התיק הזה היה אחד מאותם מקרים", אמר ראיין יאנג, סוכן מיוחד בכוח המשימה של ה-FBI למאבק בטרור.

לדברי יאנג, דומינגו רכש כמה מאות מסמרים ארוכים שאותם רצה להכניס במטענים. הוא גם רמז לרצונו לפגוע ביהודים, בשוטרים, בכנסיות, במתקן צבא וביעדים אחרים במהלך השיחות שלו ברשת ועם סוכני ה-FBI.

בחודש שעבר יצר עמו קשר אחד הסוכנים ובשיחות הביע דומינגו את תמיכתו בארגוני טרור אסלאמיים ואת רצונו לנקום על מתקפות נגד מוסלמים. לפי נתוני רשויות אכיפת החוק, לדומינגו, שאמר כי הוא רוצה "להיות שהיד", יש שלושה רובים חצי אוטומטיים בהתאם לחוק. הוא הודח מהצבא בעקבות התקרית.

התביעה אמרה כי הוא שקל לבצע פיגוע ירי ולהפעיל פצצה במזח סנטה מוניקה בלוס אנג'לס, בטרם החליט לפוצץ עצרת שהייתה אמורה להתקיים ביום ראשון בפרבר לונג ביץ'. הוא סבר כי העצרת אורגנה על ידי לאומנים לבנים. יחד עם שני מודיעים של ה-FBI, הוא ביקר במקום כדי לבחון את המקום הטוב ביותר להטמין מטענים על מנת לגרום למספר נפגעים מקסימלי. הם הסכימו שהם יעזבו בנפרד את המקום כדי לא לעורר חשד, והוא נעצר זמן קצר אחרי שהטמין את אחת הפצצות - שלא הייתה אמתית - במכונית של אחד המודיעים.

(עדכון ראשון: 23:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully