וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה הנבחר עונה לפוטין: אציע לרוסים אזרחות אוקראנית

28.4.2019 / 20:55

נשיא רוסיה, שמעמיד למבחן את זלנסקי חסר הניסיון, אמר כי מוסקבה שוקלת להקל על הליך קבלת האזרחות לכל מי שחי באוקראינה ולא רק בשטחי הבדלנים. הנשיא הנבחר לא נותר חייב: "אצלנו יש חופש ביטוי, נספק אזרחות לכל העמים הסובלים"

בחירות באוקראינה/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה הנבחר, ולדימיר זלנסקי, הציע לאזרחי רוסיה אזרחות אוקראינית, בתגובה לדבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פוטין הציע אתמול להקל בהליך קבלת האזרחות לכל אזרחי אוקראינה, שנמצאת במלחמה עם הבדלנים הפרו-רוסים מאז 2014, והיוזמה שלו גרמה לזעם רב בקייב.

זלנסקי אמר כי פוטין לא צריך לצפות לכך שאוקראינים רבים יקחו את ההצעה שלו. "ההבדל באוקראינה, במיוחד, הוא שלנו, האוקראנים, יש חופש ביטוי במדינה שלנו, תקשורת חופשית, ואינטרנט", כתב בפייסבוק זלנסקי, קומיקאי יהודי חסר ניסיון שזכה ברוב גדול בבחירות החודש אחרי שגבר על הנשיא המכהן פטרו פורושנקו.

"נספק אזרחות אוקראנית לנציגי כל העמים הסובלים ממשטרים מושחתים ואוטוריטריים. במקום הראשון, הרוסים, שככל הנראה סובלים כיום הכי הרבה", המשיך לתקוף. הוא אמר כי הוא מוכן לשיחות עם מוסקבה, אך הזהיר אותה שלא לדבר "בשפה של איומים, צבא ולחץ כלכלי". לדברי זלנסקי, "זו לא הדרך הטובה ביותר להפסקת אש וליישום הסכם מינסק".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לאחר ניצחונו בבחירות, 21 באפריל 2019. רויטרס
"לא נקבל שפה של איומים". זלנסקי אחרי ניצחונו, בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא הנבחר אמר כי "אנחנו מוכנים לדון בתנאים חדשים לדו-קיום עם אוקראינה ועם רוסיה. בהבנה שנורמליזציה אמתית תתרחש רק אחרי שהכיבוש יסתיים, הן בדונבס (מזרח המדינה) והן בקרים".
הצעתו של פוטין נתפסת כמבחן עבור המנהיג האוקראיני החדש, והיא הגיעה אחרי שחתם על צו המקל על קבלת אזרחות רוסית לתושבי המחוזות דונייצק ולוהנסק שבמזרח המדינה. בתגובה, קראו בקייב לסנקציות נוספות על מוסקבה, שכבר נתונה לעיצומים רבים מאז שסיפחה את חצי האי קרים ב-2014 והעניקה תמיכה למורדים.

בחמש שנות הלחימה בין צבא אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים נהרגו יותר מ-13 אלף איש, למרות הפסקת האש שנחתמה במינסק, בירת בלארוס, ב-2015.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
בקייב רוצים להטיל עוד סנקציות על רוסיה. פוטין, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully