וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להסתובב ברחוב בלי להרגיש חריגים: למה אני כל כך אוהבת את תל אביב

לי גיא-רון

28.4.2019 / 13:26

תל אביב היא כמו ניו יורק או לונדון או מדריד - רק של ישראל: יש בה אנשים מכל הסוגים, היא מודרנית ומכילה, ומאפשרת סוגים שונים ומגוונים של התבטאויות. אם תפסיקו לרגע לדבר על הפקקים ועל החנייה, יהיה לכם נהדר. מילה של לי

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

מילה שלי | לכל הטורים של לי גיא רון

לי גיא- רון. באדיבות המשפחה
אוהבת לקום בבוקר ולהסתכל על הנוף – הטבעי והאורבני שמעורבבים להם יחדיו. לי גיא-רון/באדיבות המשפחה

מיתולוגית והיסטורית, תל אביב היא העיר העברית הראשונה. היום היא היישוב הרב-גוני ביותר בישראל - וגם המעניין ביותר, והחופשי ביותר.

בהתחלה קמה תל אביב כשכונה ועם השנים התפתחה לעיר. הסיפור שלה די מגניב: היא התחילה כשכונה יהודית לצד יפו. המייסדים הגרילו את השטח בעזרת צדפים בגלל הקרבה לים. אני חושבת שזה מאוד תרם לאופי של העיר. הים הוא חלק כל-כך מרכזי כאן. הרבה אנשים מגיעים לעיר כדי לראותה לצד החופים שלאורכה, הצמודים לה. לא רק מישראל, גם תיירים ממדינות שונות מכל העולם. בכלל, החוף השפיע לדעתי על האופי הזורם של העיר.

תל אביב היא כמו ניו יורק או לונדון או מדריד - רק של ישראל. המרכז שכל מי שרוצה למצוא מקומות שווים מגיע אליו. זו אחת הסיבות לכך שכל-כך הרבה צעירים עוברים לגור בה.

מזג אויר חורפי בחוף הים של תל אביב, 7 בפברואר 2019. אבי כהן
הים הוא חלק כל-כך מרכזי כאן, ותרם מאוד לאופיה של העיר/אבי כהן

תל אביב היא עיר נפלאה. נולדתי בה ואני אוהבת לגור ולחיות בה. היא מייצגת הרבה אפשרויות ומאפשרת סוגים שונים ומגוונים של התבטאויות, גם בנוגע למקומות וגם בהתייחס לאנשים. יש פה שפע של אפשרויות: יש כאן גם נופים עירוניים וטבעיים מסוגים שונים. מצד אחד, הים והירקון, ומצד שני מבנים מתקופות שונות, כמו בשרונה או בדרום תל אביב ובמרכזה.

בכל מקום בתל אביב יש אווירה צעירה ומיוחדת. אין בישראל מקום מרכזי ועכשווי יותר ממנה. אני אוהבת שהכל קרוב לים: בכל מקום שלא תהיו - הים במרחק הליכה. גם הבית שלי ממש מול הים. אני אוהבת לקום בבוקר ולהסתכל על הנוף - הטבעי והאורבני שמעורבבים להם יחדיו. זה מיוחד. כילדה זה היה מדהים לגדול במקום שיש בו כמעט הכל.

בלי לחשוש ממבטים או הצקות

למרות זאת, אני יודעת שיש אנשים שלא יסכימו איתי ולא יתחברו לתל אביב. בעיקר כאלה שלא גרים בה. הסיבה לכך היא מורכבת: יקר לגור פה ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו לשלם שכירות כזו או לקנות דירה יקרה כזו. קשה להגיע לכאן עם רכב בגלל הפקקים, ואין חנייה. כמו כן, העיר הזו מאוד חילונית, חופשית וליברלית, ולאנשים השמרנים שבינינו קשה לעכל את כל המגוון והשוני הזה. הגיוון האנושי מתחיל מסתם אדם שיש לו צבע שונה בשיער, דרך משפחה חרדית שמבלה על הירקון ועד להיתקלות מקרית ורווחת בזוג שהם בני אותו מין, שמתגפפים ומתנשקים ברחוב. כל שבטי ישראל חיים בתל אביב בהרמוניה ובהכלה אנושית נהדרת, ואולי זה מקור הקסם העיקרי של העיר הזו.

אנדרטת השואה והתקומה של יגאל תומרקין, כיכר רבין, תל אביב. ארז מיכאלי
תל אביב היא יותר מסתם עיר. היא סמל/ארז מיכאלי

בעיניי, תל אביב היא עיר שכל אחד יכול להיות בה מה שהוא רוצה ולהתבטא בה לפי מה שמתאים לו. יש פה אנשים מכל הסוגים. תל אביב היא כמו מראה שנותנת לנו הצצה לחברה שאולי אמורה הייתה להיות בישראל החופשית שלנו. אני רוצה לנסות להסביר את האמירה הזו: המגוון של האנשים פה גדול וכולם חיים כאן ביחד ובהרמוניה. יש כאלה שהם היפסטרים ויש כאלה שהם משעממים ורציניים. כולם גרים בשכנות טובה. זה מדהים לראות שכולם יכולים ללכת ברחוב בלי להרגיש חריגים. אין חשש ללכת ברחוב ולסבול ממבטים או הצקות, וזה ממש יפה.

בתל אביב כל אדם יכול לחיות ולהתנהל כרצונו. החופש פה מאוד גדול וזה מרשים ונהדר. אני שמחה לגור בעיר כזאת מקבלת. היא יותר מסתם עיר. היא סמל, היא דוגמה, היא מודרנית והיא מכילה. לפעמים עיר גדולה בולעת את תושביה. תל אביב היא עיר של תושביה. בואו תתרשמו בעצמכם. אם תפסיקו לרגע לדבר על הפקקים ועל החנייה, יהיה לכם נהדר. לא תתאכזבו. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully