וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכינים על שולחן הכיתה: מי איים על נכדו של קיסר יפן?

המשטרה בוחנת את מצלמות האבטחה שבו לומד היסאהיטו בן ה-12, שלא היה בכיתה בזמן שמישהו הניח שני סכינים בשולחן שבו הוא יושב. המשטרה סבורה כי החשוד התחזה לפועל בניין והצליח לחדור לשטח התיכון. בשבוע הבא יפרוש הקיסר מתפקידו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המשטרה ביפן פתחה בחקירה אחרי ששני סכינים נמצאו ליד שולחן בית הספר של נכדו בן ה-12 של הקיסר - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. הסכינים נמצאו ביום שישי בשיעור בתיכון שבו לומד הנסיך היסאהיטו, והמשטרה בוחנת מצלמות אבטחה שתיעדו אדם חודר לשטח בית הספר.

הנסיך יהיה השני לרשת את הכס, אחרי שהקיסר אקיהיטו, שיפרוש מתפקידו בשבוע הבא בתום 30 שנה. אקהיטו בן ה-85 הוא הקיסר הראשון של יפן שפורש מהכס מאז 1817, זאת בשל מצבו הבריאותי.

המשטרה סבורה כי האדם שנתפס במצלמה, שהיה בוש בכחול וחבש קסדה, התחזה לפועל בניין כדי להיכנס למבנה שבאוניברסיטת אוצ'נומיזו. הנסיך וחבריו לכיתה היו בחלק אחר בבית הספר כשהסכינים הושתלו בכיתה. הארמון אמר לרשת קיודו כי בזמן שלרוב הנסיך זוכה להגנה על ידי שוטרים, הם לא מלווים את היסאהיטו בתוך השיעורים.

גורמים בחקירה אמרו לקיודו כי לכל שולחן בכיתה מחוברת חתיכת סרט עם שמו של התלמיד, ולכן ניתן היה לזהות את המושב של הנסיך. לדבריהם, הלהבים של הסכינים היו צבועים בוורוד.

לקיסר יפן אין סמכויות פוליטיות, אולם הוא משמש סמל לאומי. רוב הציבור אוהד את המשפחה האימפריאלית ואיומים נגד חבריה הם נדירים. בשבוע הבא יירש את הכס הנסיך נארוהיטו.

לקריאה נוספת על הקיסרות היפנית
יופי והרמוניה: יפן הכריזה על עידן קיסרי חדש

הנסיך היסאהיטו, טוקיו, יפן, אוגוסט 2018. רויטרס
השלישי לרשת את הכתר. הנסיך היסאהיטו, אוגוסט/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully