וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב לחצה, יוניפי"ל תגבר את הפיקוח על שטחי חיזבאללה

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי כוחות האו"ם תגברו משמעותית את הפיקוח באזורים בהם מחזיק הארגון טילים ואמצעי לחימה. כמו כן, יוניפי"ל הגבירו את תדירות הסיורים ושינו את התוואי לאזורים בהם לא התקיימו בעבר. על פי הדיווח, השינוי נבע מ"לחצים אמריקנים וישראלים"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שי מכלוף ודו"צ, עריכה: נועה לוי

כוחות יוניפי"ל של האו"ם בדרום לבנון תגברו משמעותית את הפיקוח באזורים בהם ארגון חיזבאללה מחזיק טילים ואמצעי לחימה - כך דווח היום (שישי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". בין השאר, הכוחות תגברו את תדירות הסיורים ושינוי התוואי לאזורים שבהם לא התקיימו בעבר - בעיקר באזור נהר הליטאני. זאת בטענה כי לבנון הפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

על פי הדיווח, השינוי בפעילות נבע בעקבות מה שהוגדר כ"לחצים אמריקניים וישראליים", תוך מאמצים "לשנות את המציאות בדרום לבנון בהתאם לאינטרס הישראלי". עוד צוין בדיווח כי מדובר במהלכים מקדימים לפני פרסום דוח מזכ"ל האו"ם בנושא הצפוי בחודש יולי, וכן לפני ההחלטה על חידוש נוכחות הכוחות בחודש אוגוסט.

יואל סטריק, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, 7 באפריל 2019
הכפר כילא בלבנון. ראובן קסטרו
תדירות הסיורים הוגברה. לבנון/ראובן קסטרו

עוד דווח כי אלוף פירוק צפון יואל סטריק נפגש עם מפקד הכוחות וציין כי צה"ל לא ראשי להיכנס לשטחים פרטיים ללא אישור משפטי מלבנון. לפי גורם המעורה בנושא, יוניפי"ל עדכנו את צבא לבנון בתוספת הסיורים. בלבנון טענו בתגובה כי אין סיבה להגברת תדירות הסיורים.

כוח יוניפי"ל בדרום לבנון אישר אתמול את קיומה של מנהרה שלישית שחצתה משטח לבנון לעבר ישראל. המנהרה, שנחשפה במהלך מבצע "מגן צפוני" שערך צה"ל בגבול לבנון לאיתור מנהרות חיזבאללה, חצתה את הקו הכחול בגבול עם ישראל. האישור מיוניפי"ל התקבל אחרי בדיקה שנערכה בתיאום עם צה"ל בשבוע שעבר. עוד צוין בהודעת יוניפי"ל כי מדובר בהפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון.

עוד באותו נושא

האו"ם מאשר: מנהרה שלישית של חיזבאללה חצתה מלבנון

לכתבה המלאה
כוח יוניפי"ל ליד כרזה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. גבול לבנון, יוני 2013. AP
כוח יוניפי"ל בלבנון/AP

על פי ההודעה, צה"ל עדכן את יוניפי"ל כי נמצאו שש מנהרות בקרבת הקו הכחול שבגבול בין ישראל לבין לבנון. עד להודעה זו, מחקירות פרטיות שערך הארגון מתוקף המנדט שלו, אישר כוח האו"ם כי שתי מנהרות חצו את הקו הכחול וגם הן, כמו בהודעה הנוכחית, הפרו את ההחלטה על הפסקת האש בין ישראל לבין חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully