וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנת" פוטין לנשיא החדש: תושבי מזרח אוקראינה יקבלו אזרחות רוסית בקלות

במבחן ראשון לזלנסקי, חתם נשיא רוסיה על צו שיקל על התושבים בשטחי הבדלנים לקבל אזרחות רוסית. הנשיא הנבחר קרא להחריף את הסנקציות על מוסקבה, והפרלמנט העביר חוק לחיזוק השפה האוקראינית

בחירות באוקראינה/צילום: רויטרס

רוסיה העבירה חוק שיקל על תושבי המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה לקבל אזרחות רוסית, ובתגובה קראה קייב להטיל סנקציות בינלאומיות נוספות על מוסקבה. היום (חמישי) העביר הפרלמנט של אוקראינה חוק לעידוד השימוש בשפה האוקראינית, בזמן שבאיחוד האירופי גינו בחריפות את המהלך של הקרמלין.

המהלך, שעליו חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא המבחן הראשון שמציבה מוסקבה לנשיא הנבחר של אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, שניצח ברוב עצום בבחירות ביום ראשון והבטיח לנסות למצוא פתרון לסכסוך בן החמש שנים במזרח המדינה, שגבה את חייהם של כ-13 אלף איש, חרף הפסקת אש שנחתמה ב-2015.

זלנסקי, קומיקאי יהודי ללא ניסיון פוליטי, אמר כי הצעד של פוטין מראה כי רוסיה מנהלת מלחמה נגד אוקראינה והוסיף כי זה לא מקרב את הצדדים לשלום. הנשיא היוצא, פטרו פורושנקו, הזהיר כי מוסקבה עשויה לנסות לספח את אזור דונבאס לשטחה, כפי שעשתה עם חצי האי קרים ב-2014.

הפגנה למען חיזוק מעמד השפה האוקראינית מחוץ לפרלמנט בקייב, אוקראינה, 25 באפריל 2019. רויטרס
הפגנה למען חיזוק השפה האוקראינית מחוץ לפרלמנט בקייב, היום/רויטרס

פוטין אמר היום כי אין "שום דבר רע" בהקלת ההליך לקבלת אזרחות רוסית, וטען כי גם פולין, רומניה והונגריה פועלות בצורה דומה עם קבוצות אתניות שלא נמצאות בשטחיהן. "זה גרם לתגובה שלילית, זה מוזר", אמר פוטין במסיבת עיתונאים שכינס בתום הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "איך רוסים באוקראינה גרועים יותר מרומנים, פולנים או הונגרים? אני לא רואה שום דבר חריג כאן".

הוא הוסיף כי מוסקבה מוכנה לעבוד עם זלנסקי, אם הנשיא הנבחר יישם את הסכם מינסק מ-2015 בתמיכת הקהילה הבינלאומית. שני הצדדים מאשימים אחד את השני בהפרתו. "אם אלו שעלו לשלטון בקייב ימצאו את הכוח ליישם את הסכמי מינסק, נעשה כל שביכולתנו כדי לשתף פעולה ולנרמל את המצב בדרום-מזרח אוקראינה", אמר נשיא רוסיה.

האיחוד האירופי כינה זאת מתקפה נוספת של מוסקבה על הריבונות של אוקראינה. "התזמון מראה שרוסיה רוצה לערער עוד יותר את היציבות באוקראינה ולהחריף את הסכסוך", נמסר מטעם דובר של שרת החוץ של האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully