וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקלט בטוח לתוקפי ילדים": הולנד, בירת הפדופיליה ברשת

בדוח לשנת 2018 ארגון ה-Internet Watch Foundation העוקב אחר תכנים בלתי חוקיים באינרנט, מצא כי הולנד הפכה למעוז העלאת תכנים מיניים של ילדים לרשת. הממשלה התחייבה לטפל בנושא ולדברי שר הפנים: "ההתמודדות עם הבעיה הפכה לאחת 'ממשימותי האישיות''

התעללות בילדים לכתבה. GETTY, אתר רשמי
''על תכנים מסוג זה להיות מושמדים מהאינטרנט''. אילוסטרציה/אתר רשמי, GETTY

כמעט מחצית מהתמונות של התעללות מינית בילדים שדווחו לארגון ה-IWF הבריטי, העוקב אחר תכנים בלתי חוקיים באינטרנט - אוכסנו על ידי משתמשים הולנדים, כך נמסר הערב (רביעי) מהארגון. בתוך כך אושר כי בשנה האחרונה 105,000 כתובות אינטרנט קשורות לתכנים בלתי חוקיים כאשר 47% מהתכנים צולמו בהולנד.

הארגון Internet Watch Foundation הזהיר כי הולנד הפכה להיות ''מקלט בטוח לתוקפי ילדים''. ממשלת הולנד הודתה בגידול בדיווחים על צריכה ושימוש בתמונות בהם מוצגת התעללות מינית בילדים - והתחייבה לטפל בסוגייה. בדוח שערכה הממשלה בתחילת 2018, גרסה כי ''על תכנים מסוג זה להיות מושמדים מהאינטרנט''.

ה- IWF הוא ארגון עצמאי שמאפשר לאנשים לדווח על שימוש לרעה בתמונות המציגות התעללות מינית בילדים, תכנים שאינם חוקיים. הארגון פועל עם אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ואכיפת החוק על מנת לקבל את התמונות שצולמו וחקירתן. מאז 1996 הפיק הארגון מעל למיליון דוחות.

התעללות בילדים לכתבה. GETTY, אתר רשמי
בריטניה יצרה ''סביבה עוינת'' לאנשים הרוצים לשתף תמונות בלתי חוקיות. אילוסטרציה/אתר רשמי, GETTY

בדוח השנתי לשנה הנוכחית, דיווח הארגון כי 105,047 כתובות אינטרנט איחסנו תכנים הקשורים בהתעללות מינית בילדים. מדובר בעלייה משמעותית מאז 2017. אחת הסיבות לכך היא השתדרגות הכלים הטכנולוגיים של הארגון המסייעים לחשוף יותר תכנים בלתי חוקיים.

מנכ''לית הארגון, סוזן הארגריבס, אמרה כי בריטניה יצרה ''סביבה עוינת'' לאנשים הרוצים לשתף תמונות בלתי חוקיות. בתוך כך מצויין בדוח כי רק 0.04% מהתמונות שדווחו ב-2018 אוכסנו באתרים הקשורים לבריטניה. לדברי הארגריבס, על הולנד ''לקום ולעשות את הדבר הנכון''. 82% מהתמונות שדווחו לארגון הועלו לאתרים ייעודים ולא ברשתות חברתיות או באתרים פרטיים. בנוסף, התופעה הגוברת בהולנד קשורה לעלות הנמוכה של העלאת תכנים לרשת במדינה.

ה-IWF סירב לנקוב בשמות של אתרי שיתוף התמונות שנמצאו מציגים ילדים מותקפים מינית. לפי הארגון, הפעילות להסרת התכנים נעשת מול הגורמים הרלווטנים באופן ישיר. כמו כן, הארגון הציע את תמיכתו לגורמים בהולנד האחראיים על התמודדות עם תכנים בלתי חוקיים במדינה. אחת הסיבות לכך שמספר התמונות שהועלו בארצות הברית היו נמוכות יותר, היא בשל ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות כמו פייסבוק שמיהרו להסירן טרם הגיעו הדיווחים ל-IWF.

שר הפנים ההולנדי, סאג'יד ג'וויד, בירך על הדוח של הארגון ומסר כי ההתמודדות עם תכני התעללות מינית בילדים הפכה לאחת ''ממשימותיו האישיות''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully