וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מהדקת שליטה: עונשי מאסר למנהיגי המחאה בהונג קונג

24.4.2019 / 10:09

בית משפט באזור המנהלי המיוחד שלח לכלא כמה מראשי "תנועת המטריה", ששיתקו את המרכז הכלכלי ב-2014 בהפגנות ענק למען הדמוקרטיה. מתנגדיה של בייג'ינג מאשימים אותה בזניחת התחייבויותיה לאפשר להונג קונג לשמור על אוטונומיה מאז ששבה לידיה ב-1997

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בהונג קונג גזר היום (רביעי) עונשי מאסר על ארבעה ממנהיגי התנועה הפרו-דמוקרטית שהפגינה נגד השלטון הסיני ב-2014. זאת על רקע החשש שבייג'ינג מהדקת את השליטה על האזור המנהלי המיוחד, חמש שנים אחרי הפגנות הענק ברחובות.

הדיון התקיים במשך כחודש, ובסופו נשלח הפרופסור למשפטים בני טאי, בן 54 והסוציולוג צ'אן קין-מאן, בן 60, ל-16 חודשי מאסר בשל קשירת קשר להטרדת הציבור. "תהיה אשר תהיה ההחלטה, אתמודד עמה בשלווה", אמר טאי לכתבים לפני גזירת העונש. העונש על מנהיג שלישי, הכומר לשעבר צ'ו יו-מינג, בן 75, ניתן על תנאי לאור גילו ושירותיו לציבור. כל השלושה נותרו בדממה במהלך המשפט.

שלושה ממנהיגי תנועת המחאה של הונג קונג לפני גזירת עונשם, 24 באפריל 2019. רויטרס
מנהיגי המחאה מחוץ לבית המשפט, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס

המחאות שיתקו את הונג קונג, אחד ממרכזי הכלכלה העיקריים של אסיה, למשך 79 יום בסוף 2014, והמפגינים זכו לכינוי "תנועת המטריה".

ההעמדה לדין של ראשי המחאה על הטרדת הציבור נחשבת למהלך המשפטי המשמעותי ביותר של הרשויות נגד המפגינים, שדרשו דמוקרטיה מלאה בהונג קונג. המחאה הייתה הגדולה ביותר בעיר מאז ששבה לשליטה סינית ב-1997, תוך הבטחה של בייג'ינג לאפשר להונג קונג מידת אוטונומיה גדולה תחת השיטה מכונה "מדינה אחת, שתי מערכות". מבקריה של המפלגה הקומוניסטית הסינית מאשימים אותה בזניחת התחייבויותיה, לנוכח החשש שלה שהונג קונג תהפוך למדינה עצמאית ותתנתק ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully