וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 77 שנה: אותרה ספינה אוסטרלית שהוטבעה על ידי יפן

ארכיאולוגים ימיים מצאו את ה-SS איירון קראון, שהותקפה בטיל טורפדו בזמן מלחמת העולם השנייה, במרחק של 100 ק"מ מחופי מדינת ויקטוריה. 38 איש נהרגו, ורק חמישה שרדו. "אירוע בעל חשיבות לאומית"

שרידי ספינה אוסטרלית שטבעה לחופי מדינת ויקטוריה, אפריל 2019. csiro, אתר רשמי
שרידי הספינה שנמצאו לחופי ויקטוריה/אתר רשמי, csiro

שרידי ספינה אוסטרלית שטובעה על ידי צוללת יפנית במלחמת העולם השנייה נמצאה אחרי 77 שנה. ה-SS איירון קראון, ספינה של הצי האוסטרלי, נפגעה מטיל טורפדו לחופי מדינת ויקטוריה ב-1942, ו-38 איש נהרגו, כשחמישה אנשי צוות הצליחו לשרוד.

עקבו אחרי גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

צוות חיפושים מהמוזיאון הלאומי הימי של אוסטרליה איתר את הספינה, שטבעה בתוך 60 שניות מרגע הפגיעה בה במצרי באס, במרחק של כמאה ק"מ מחופי ויקטוריה. גילויה תואר על ידי ארכאולוגיים ימיים כ"אירוע בעל חשיבות לאומית". מיקומה המדויק של הספינה הטרופה לא נחשף במטרה לשמור על האתר, שם אמורות הרשויות לקיים טקס זיכרון.

הרשויות אמרו כי הספינה, שאורכה כמאה מטר, נמצאה בעומק של 700 מטר באוקיינוס. היא נותרה נמצאה במצב שימור טוב, יחד עם העוגן, התרנים והקשת שלה. הצוות השתמש במכשירי סונאר ומצלמה תת-מימית כדי לסרוק את קרקעית האוקיינוס ולמפות את האתר.

"איתורה אחרי 77 שנה יהיה סגירת מעגל עבור קרוביהם של אלו שאבדו בים", אמר פיטר הארווי, ארכיאולוג ימי ב"קרן ויקטוריה". לדבריו, זאת הספינה היחידה שהוטבעה בטורפדו לחופי מדינת ויקטוריה. היא העבירה מתכות מדרום אוסטרליה לניו סאות' וויילס כשהיא הותקפה, וחמשת אנשי הצוות השורדים חולצו על ידי ספינה אחרת.

החמישה כבר אינם בחיים, אחרי שהשורד האחרון, ג'ורג' פישר, מת ב-2012. בריאיון שהעניק ב-2003 הוא סיפר כי היה זה "אחד האירועים העצובים ביותר בחייו".

ספינת ה-SS איירון קראון האוסטרלית. רויטרס
ספינת ה-SS איירון קראון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully