וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגועים בסרי לנקה: "המחבל עמד בתור בחדר האוכל - והתפוצץ"

מנהל "סינמון גרנד", אחד משלושת מלונות הפאר שהותקפו בבירה קולומבו, סיפר כי המחבל הזמין מקום יממה לפני שהתפוצץ במסעדה העמוסה. "היה שם כאוס מוחלט"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהל בית המלון "סינמון גרנד" שבבירת סרי לנקה סיפר כי המחבל המתאבד שהתפוצץ אתמול במקום עשה זאת בזמן שעמד בתור לארוחת הבוקר. לדבריו, הוא הזמין חדר במלון יום לפני הפיגוע תחת השם "מוחמד עזאם מוחמד". הוא הגיע לתור ארוחת הבוקר, ושם פוצץ עצמו כשהמקום היה הומה אדם, עם סוף השבוע של חג הפסחא. "היה שם כאוס מוחלט", סיפר המנהל, שביקש להישאר בעילום שם, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

"השעה הייתה 8:30 בבוקר והמקום היה הומה", סיפר המנהל. "המחבל הגיע לקצה התור והפעיל את מטען הנפץ. אחד מהמנהלים במלון שעמד באזור ובירך את האורחים, היה בין אלה שנהרגו".

חלקי גופתו של המחבל נמצאו בזירה ונלקחו על ידי המשטרה. גורם אחר סיפר כיצד המחבל, אזרח סרי לנקה, נתן למלון את כתובתו בעת הרישום אך זו התגלתה כשקרית. הוא ציין כי הוא הגיע לקולומבו בשביל עסקים. מסעדת טפרובנה, ששימשה חדר אוכל, סמוכה ללשכתו של ראש הממשלה וכוחות מיוחדים הגיעו במהרה לזירה.

כוחות מיוחדים מחוץ לבית המלון שנגרי-לה, קולומבו, סרי לנקה, 21 באפריל 2019. רויטרס
כוחות מיוחדים מחוץ למלון שנגרי-לה אחרי הפיגוע, אתמול/רויטרס

במתקפה, הקטלנית ביותר במדינה מאז תום מלחמת האזרחים ב-2009, נהרגו לפחות 290 איש ועוד כ-500 נוספים נפצעו. בין ההרוגים, עשרות אזרחים זרים, בהם אמריקנים, בריטנים, סינים, הודים וטורקים. לא היו נפגעים ישראלים.

בין היעדים הנוספים שהותקפו היו שני מלונות יוקרה נוספים בבירה - שנגרי-לה, וקינגסברי, הסמוך למרכז הסחר העולמי של קולומבו. עוד שלוש כנסיות קתוליות הופצצו - סנט אנתוני, מקדש היסטורי בפרבר של קולומבו, וכנסיות ציון בעיר בטיקלואה וסנט סבסטיאן בעיר נגומבו.

שני הפיצוצים הנוספים היו בהוסטל בבירה, סמוך לגן החיות הלאומי, ובפשיטה של המשטרה על דירה בעיר. הממשלה אמרה כי שבעה מחבלים מתאבדים אחראים לששת הפיגועים הראשונים, אולם לא ברור כיצד נגרמו שני הפיצוצים האחרונים. הרשויות לא פירטו כמה נהרגו בכל מוקד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מורים מתפללים ומחזיקים נרות בהתכנסות לזכר קורבנות הפיגועים בסרי לנקה, אחמדבאד, הודו, 22 באפריל 2019. רויטרס
עצרת זיכרון להרוגי הפיגועים בעיר אחמדבאד, הודו, היום/רויטרס

בעיר נגומבו, לפי אחד השורדים, המחבל נכנס עם תיק כבד לכנסיה לפני שהתפוצץ. דיליפ פרננדו אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא ואשתו רצו להשתתף במיסה בכנסיית סנט סבסטיאן בעיר אתמול, "אבל זה היה צפוף כדי שיהיה שם מקום בשבילי. לא רציתי לעמוד אז עזבתי לכנסייה אחרת".

ההחלטה אולי הצילה את חייהם, בעוד מחבל מתאבד התפוצץ במהלך המיסה. כמה מבני משפחתו של דיליפ היו בתוך הכנסייה. הם שרדו, ואף הם מאמינים כי ראו את המחבל נכנס למקום. "בסוף המיסה הם ראו גבר צעיר נכנס לכנסיה עם תיק כבד. הוא נגע בראשה של הנכדה שלי בדרכו לשם. זה היה המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully