וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המון זועם תוקף את מנהיג האופוזיציה בטורקיה

21.4.2019 / 17:55

כמאל קילצ'דאוגלו, שמועמדיו ניצחו את מפלגתו של ארדואן בכמה ערים מרכזיות בבחירות המרכזיות, השתתף בהלוויית חייל בבירה אנקרה. המפגינים הכו אותו בראשו, בטרם הוברח מהמקום

מנהיג האופוזיציה בטורקיה הותקף על יד יכמה אנשים לפני שמאבטחיו חילצו אותו בבטחה מהקהל הזועם באנקרה - כך לפי מפלגתו וסרטון שתיעד את התקרית. כמאל קילצ'דאוגלו, מנהיג מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) שרשמה ניצחונות מרשימים בבחירות המקומיות בחודש שעבר, השתתף בהלוויית חייל שנהרג בעימותים עם המחתרת הכורדית (PKK).

בתיעוד מהתקרית הוא נראה סופג מכות בראשו לפחות פעמיים, כשמאבטחיו ניסו להדוף את עשרות המפגינים שהשליכו את אגרופיהם. ברשת NTV ובסוכנות ידיעות מקומיות דווח שקילצ'דאוגלו הצליח לעזוב את המקום ולהיכנס למבנה סמוך. "PKK החוצה", צעקו לו המפגינים. אחרים צעקו לו "תתבייש לך" ו"אללה יקלל אותך". הוא פונה מהמקום בשיירה חמושה בליווי המשטרה אחרי יותר משעה.

"הם לא רוצים שאלך להלוויות השהידים שלנו", אמר קילי, שהותקף בהלוויה גם ב-2016. "הם חושבים שאסוג אחורה אם הם יתקפו אותי. אני לא אקח אפילו צעד אחד לאחור", אמר לתומכיו מחוץ למטה המפלגה.

התובע הכללי של אנקרה, יוקסל קוקמן, אמר כי זוהו שישה תוקפים והרשויות חוקרות אם הרקע לאירוע הוא טרור.

מנהיגה הראשי של טורקיה כמאל קיליצ'דראול הותקף והוכה באגרוף במהלך הלוויה של חייל באנקרה. אתר רשמי
מנהיג האופוזיציה מותקף באנקרה, היום/אתר רשמי

מועמדי המפלגה ניצחו בבחירות בבירה אנקרה ובאיסטנבול את מועמדי מפלגת השלטון "הצדק והפיתוח (AKP) של ארדואן. עם זאת, המפלגה דורשת לבטל את הבחירות באיסטנבול ולערוך חדשות בטענה לאי-סדרים ולזיופים.

במפלגתו של ארדואן הזהירו במהלך קמפיין הבחירות כי חברים במחתרת הכורדית נמצאים ברשימת המועמדים של ה-HCP, מבלי לספק לכך ביסוס. העימותים האחרונים בין כוחות הביטחון למורדים הכורדים הובילו כמה מהעיתונים המזוהים עם הממשלה לקשור בין מותם של החיילים לאופוזיציה.

עם זאת, בכירים בממשלה גינו את התקיפה. "לא נאפשר לשום סוג של אלימות להטיל צל על הפוליטיקה שלנו", אמר שגר המשפטים עבדול המיט גול, חבר מפלגת השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully