וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: תלמידה שהאשימה את המנהל בתקיפה מינית נשרפה למוות

20.4.2019 / 15:48

נערה בת 18 שסירבה לבטל את התלונה נגד מנהל המדרסה שלה פותתה להגיע לגג המבנה ואז הוצתה על ידי רעולי פנים. היא מתה בבית החולים, והמקרה עורר גל מחאה ברחבי בנגלדש נגד אלימות כלפי נשים. "אנחנו רוצים צדק"

מפגינות מוחות נגד רצח צעירה בת 18 שנשרפה למוות לאחר שסירבה להסיר אישומים על תקיפה מינית בדאקה, בנגלדש, ב-19 באפריל 2019. AP
"צדק למען נוסראט, צדק למען בנגלדש". הפגנה בדאקה, אתמול/AP

עשרות בני אדם הפגינו היום (שבת) ברחבי בירת בנגלדש זה היום העשירי ברציפות בעקבות רצח של נערה בת 18, שנשרפה למוות אחרי שסירבה לבטל תלונה שהגישה נגד מנהל המדרסה שלה, שאותו האשימה בתקיפה מינית.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

נוסרט ג'האן ראפי סיפרה למשפחתה שהיא פותתה להגיע לגג של בית הספר שלה, בעיירה פני בתחילת החודש, והתבקשה על ידי חמישה אנשים שהיו לבושים בבורקות לבטל את התלונה שלה. כשהיא סירבה, הם קשרו את ידיה, שפכו עליה דלק והציתו אותה. היא תיארה את הסיפור בפני אחיה באמבולנס שפינה אותה לבית החולים, והוא הקליט את עדותה בטלפון הסלולרי שלו. היא מתה כמה ימים לאחר מכן, עם כוויות ב-80% בגופה.

"רוצים צדק"

הרצח שלה זעזע את המדינה והוביל להפגנות מחאה לצד חששות מפני מצבן של הנשים והנערות במדינה המוסלמית השמרנית בת 160 מיליון תושבים. לעתים קרובות, מקרים של הטרדה מינית ואלימות כלל לא מדווחים, כשהקורבנות נתונות לאיומים וההליך המשפטי מתנהל באטיות. רבות נמנעות מלדווח למשטרה בשל הסטיגמה החברתית הכרוכה בכך.

"אנחנו רוצים צדק, הבנות שלנו חייבות לגדול בביטחון ועם כבוד", אמרה הדוגמנית והשחקנית אלישה פראדהן לסוכנות הידיעות אי-פי. "אנחנו מפגינים נגד כל סוג של אלימות נגד נשים, ועל הרשויות להבטיח שהצדק נעשה.

עשרות אלפים השתתפו בהלווייתה של ראפי, וראשת הממשלה שייח חסינה הבטיחה למשפחתה שעמה נפגשה בבירה דאקה כי האחראים ייענשו בחומרה.

מפגינות מוחות נגד רצח צעירה בת 18 שנשרפה למוות לאחר שסירבה להסיר אישומים על תקיפה מינית בדאקה, בנגלדש, ב-19 באפריל 2019. AP
הממשלה הבטיחה להעניש בחומרה את האחראים/AP

בסוף מרץ, ראפי הגישה תלונה למשטרה נגד המנהל שלה, ואמרה כי הוא נגע בה בצורה לא הולמת אחרי שהזמין אותה לחדרו. המשפחה שלה הסכימה לעזור בהגשת התלונה, שבעקבותיה נעצר המנהל. המעצר העלה את חמתם של המנהל ושל תומכיו, בהם פוליטיקאים מקומיים בכירים. בין 18 העצורים עד כה, נמצאים גם חברי מפלגת השלטון.

המשטרה אמרה כי החשודים סיפרו בחקירותיהם שהמנהל הורה על הרצח מתוך תא המעצר שלו, בזמן שתומכיו ביקרו אותה. ראש לשכת החקירות, באנאג' קומאר מג'ומדרזה, אמר כי זה תוכנן לאור יום כדי שזה ייראה כמו ניסיון התאבדות. לפי ארגון משמר זכויות האדם, משפחתה של ראפי אמרה כי היא קיבלה איומים על חייה לפני התקיפה, כשנאמר לה לבטל את התלונה נגד מנהל בית הספר.

סיפורה של ראפי הגיע לכותרות רק עם מותה. בסרטון מ-27 במרץ נראה מפקד המשטרה המקומית מקבל את התלונה של הנערה, אולם הוא אמר לה שזה "לא סיפור גדול". הוא הודח בהמשך מתפקידו בשל הזנחה בטיפול במקרה שלה.

"הרצח המחריד של אישה אמיצה שחיפשה צדק מראה את הכישלון החמור של ממשלת בנגלדש ביחס לנפגעי תקיפה מינית", אמר מינקאשי גנגולי, מנהל אזור דרום אסיה במשמר זכויות האדם. "מותה מדגיש את הצורך שיש לממשלת בנגלדש להתייחס ברצינות לנפגעי תקיפות מין ולהבטיח שהם יכולים לפנות בבטחה להליך משפטי ולהיות מוגנים מפני נקמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully