וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רופאים לא מוצאים חנייה בביה"ח רמב"ם - העירייה מתעלמת

17.4.2019 / 20:22

כ-300 רופאים בבית החולים הגדול בצפון נאבקים מדי בוקר למצוא מקום חנייה בדרך למשמרת שבה יבדקו חולים רבים בעומס הכבד במחלקות השונות. פניות ארגון רופאי המדינה לעיריית חיפה לא נענו. "ראוי שרופאים המשרתים את הציבור יזכו למענה מראש העיר שנבחרה לשרת ציבור זה"

אתר רשמי

בבית החולים רמב"ם עובדים כ-900 רופאים, מהם פחות מ-200 מנהלים בדרגות שונות אשר רק להם יש אפשרות חנייה בחניון התת-קרקעי של בית החולים המכיל כ-1,100 מקומות חנייה. שאר מקומות החנייה מוקצים למבקרים המשלמים לפי שעה, והתמורה מוחזרת לכסוי הלוואות שנלקחו לצורך בניית החניון.

מחוץ ובקרבת בית החולים יש עוד כמה מקומות חנייה המשותפים לכל העובדים, אך אלה מתמלאים עוד לפני 07:00 בבוקר, בעיקר על ידי האחיות שמשמרת הבוקר שלהן מתחילה בשעה זו. התוצאה היא שכ-300 רופאים מנסים מדי בוקר למצוא מקומות חנייה, מרבית הרופאים הללו מטפלים בילדיהם שאותם הם מפזרים בבוקר בגנים ובבתי הספר. חלקם חונים בחניון הראשי תמורת 20 שקל ליום חנייה, אך גם אפשרות זו עומדת להצטמצם בשל אי כסוי החובות בקצב מספק.

המצב הוחמר בשנתיים האחרונות, בהם סומנו חניות בכחול לבן ברחובות הסמוכים לבית החולים שבעבר שימשו לחניות הרופאים, והן מיועדות לתושבי האזור בלבד, תושבים שרובם בשעות הבוקר נמצאים בעבודה ואינם נזקקים כלל לחנייה באזור. חניון נוסף שהיה לרשות העובדים בתחנת אגד הישנה, נסגר אף הוא בפני העובדים בשנתיים האחרונות.

הגעת הפצועים מהשריפה ברחוב אבן גבירול בחיפה לבית החולים רמב"ם, 15 באפריל 2019. בית החולים רמב"ם,
עומס חנייה רב/בית החולים רמב"ם

פניות ארגון רופאי המדינה לעיריית חיפה בבקשה להקצות לבית החולים עוד מקומות, ובעיקר כדי לאפשר למספר מסוים של רופאים לקבל תווי חנייה כשל תושבי השכונה הסמוכה, בת גלים, כדי שיוכלו לחנות בבוקר, לא זכו למענה. כבר במשך כהונת ראש העירייה הקודם, יונה יהב, ניסו הוועד וראשי ארגון רופאי המדינה לדון עם הגורמים בעירייה, ללא הועיל. הם טוענים כי לא קיבלו כל התייחסות מצד ראש העיר קליש רותם.

הרופאים אומרים כי התחבורה הציבורית לבית החולים מוגבלת מאוד, ומחלקים גדולים בעיר העמוסה לעייפה בבוקר יש להחליף כשלושה אוטובוסים כדי להגיע לבית החולים, וזוהי אחת הסיבות העיקריות לעומס התחבורתי בבית החולים.

יש לציין, כי חיפוש החנייה במקומות מרוחקים מבית החולים גורר מתחים בין הרופאים לבין עצמם, בינם לבין מנהליהם, והתוצאה היא רופאים המגיעים בבוקר באיחור, מותשים ודואגים מקבלת קנסות, איננה תוצאה בריאה שהמטופלים רוצים לפגוש בדרכם לחדר הניתוח או למשמרות הארוכות של הרופאים.

ועד רופאי בית החולים רמב"ם מוצף מדי יום בתלונות בעניין, ואף הציף את הבעיה לכיוון ההנהלה שלדבריה איננה זוכה אף היא למענה מהעירייה להקצאת מקומות נוספים. גם נמל חיפה הסמוך העתיר בשטחים פנויים איננו נרתם לעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית החולים רמב"ם הבוקר לאחר שחייל נפצע בג'נין , 26 בינואר 2017. ערן גילווארג
בית החולים רמב"ם שבחיפה/ערן גילווארג

פרופ' יהודה אולמן-יו"ר ועד רופאי בית החולים אמר לוואלה! NEWS כי חיפוש חנייה בבוקר לרופא הצריך להיות טרוד בשלומם של מטופליו ולא בשלום מכוניתו ומיקומה, הינו מטריד, ומהווה את רב התלונות המגיעות לוועד הרופאים. האוכלוסייה החלשה קרי: המתמחים, הינם הסובלים העיקריים. חלקם מגיע למשמרת של 26 שעות. אין לי ספק שתפקיד הנהלת בית החולים לדאוג לספק שירות בסיסי זה לרופאיו. רופא רגוע, שמגיע בזמן לעבודה, יהיה בעל הספק טוב יותר, וייתן טפול טוב יותר. העירייה שבית חולים מרכזי זה שוכן בתחום שיפוטה צריכה לסייע להנהלת בית החולים לפתור את הבעייה הכאובה הן על ידי הקצאת שטחים בקרבת בית החולים לחנייה, והן בדאגה לקיום תשתית של תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לבית החולים מכל שכונה בעיר, מה שייתר את צורך להשתמש ברכב הפרטי".

אבל כאמור, פניות של ארגון רופאי המדינה לראשת העיר החדשה רותם-קליש, כלל לא זכו למענה עד היום. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל התייחס למצוקת הרופאים בנושא: "מן הראוי, שרופאים המשרתים את ציבור תושבי חיפה יזכו למענה מראש העיר שנבחרה לשרת ציבור זה. אנו קוראים לראש העיר לפתור לאלתר את בעיית החניה של רופאי רמב"ם."

מבית החולים רמב"ם טרם נתקבלה תגובה לדברים. ראשת העיר לא התייחסה לפניית וואלה!NEWS לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully