וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לאמזונס": מוזיאון טבע בניו יורק ביטל אירוח טקס להוקרת נשיא ברזיל

בולסונארו נבחר כאיש השנה של לשכת הסחר הברזילאית-אמריקנית, שהזמינה אולם במוזיאון לצורך קיום הטקס. בעקבות מבול של ביקורת על הבחירה באדם שמאיים להרוס את יערות הגשם, בוטל אירוח האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע בארצות הברית ביטל אירוח של אירוע הוקרה לנשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, אחרי שקיבל ביקורת על אירוח המנהיג הימני קיצוני שפועל לצמצום המדיניות להגנה על הסביבה. הוא היה אמור לקבל את תואר "איש השנה", ועתה הטקס יתקיים במקום אחר. בהנהלת המוזיאון בניו יורק אמרו כי הם "לא המקום האופטימלי" לכך.

לשכת המסחר הברזילאית-אמריקנית, ארגון ללא מטרות רווח שמקדם את יחסי המסחר, ההשקעה והתרבות בין המדינות, שכר אולם במוזיאון לקראת הנשף השנתי שלו, שיתקיים ב-14 במאי. בולסונארו, שהושבע לתפקיד ב-1 בינואר, נבחר כאיש השנה בשל פועלו לחיזוק היחסים בין וושינגטון לבין ברזיליה. בין זוכי הפרס בעבר היו הנשיא לשעבר ביל קלינטון וראש עירית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג.

נשיא ברזיל מוגדר על ידי ארגונים ופעילים להגנת הסביבה כאיום על המערכת האקולוגית של המדינה, בשל רצונו לפתוח את יער האמזונס לפיתוח ולהשקעה, וכן לבטל את ההגנה על הקבוצות הילידיות החיות באזור העשיר במחצבים. לטענת המתנגדים לאירוחו במוזיאון, מדיניותו המוצהרת של בולסונארו לו עולה בקנדה אחד עם זו של המוזיאון.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בטקס השבעתו של שר החינוך החדש, 9 באפריל 2019. רויטרס
אורח לא רצוי. בולסונארו בטקס השבעת שר החינוך, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש העיר הנוכחי של ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר כי בולסונארו הוא "אדם מסוכן מאוד" לא רק בשל התבטאויותיו הגזעניות וההומופוביות בעבר, אלא בשל היותו האדם בעל היכולת הגדולה ביותר להשפיע על המתרחש באמזונס בעתיד. בנוסף לכך, מדענים העובדים עם המוזיאון איימו לפרוש מתפקידם אם האירוע יתקיים כמתוכנן, כשגם ברשתות החברתיות עלו ביקורת רבות על כך.

בתחילה אמר המוזיאון כי האולם הוזמן עוד לפני שהיה ידוע מי מקבל את הפרס, אך בשל התגובות הזועמות הוא הודיע ביום שני כי האירוע לא יתקיים בתחומו. לא ברור היכן ייערך הטקס, וגם בולסונארו טרם הגיב על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully