וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי לכל החיים: הפרלמנט במצרים סלל את הארכת כהונת הנשיא עד 2030

המחוקקים אישרו את התיקונים בחוקה שיאריכו את הכהונה הנוכחית של הנשיא בשנתיים, שבסיומן יוכל להתמודד שוב לכהונה נוספת בת שש שנים. האזרחים אמורים לאשר זאת במשאל עם בתוך 30 יום, במה שיבסס את משטרו הרודני של סיסי

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הפרלמנט המצרי אישר היום (שלישי) תיקונים חוקתיים שיאפשרו לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להישאר בשלטון עד 2030. סיסי אמור לסיים את כהונתו השנייה והאחרונה ב -2022, אחרי שניצח ברוב מוחץ בבחירות בשנה שעברה שבהן לא עמד בפני יריב אמתי. עם זאת, התיקונים, שחייבים להיות מאושרים במשאל עם בתוך 30 ימים, יאריכו את כהונתו הנוכחית לשש שנים ויאפשרו לו לעמוד לבחירה לכהונה נוספת בת שש שנים, שתסתיים ב-2030.

בנוסף לכך, המחוקקים בפרלמנט, שנשלט בידי בעלי בריתו של הנשיא, צפויים להנציח בחוקה גם את תפקידו של הצבא בפוליטיקה ולתת לנשיא יותר כוח על חשבון הרשות השופטת. השינויים עברו ברוב של 531 קולות מול 22 מתנגדים בלבד.

ב -2013 הוביל הנשיא, מפקד הצבא לשעבר, את ההפיכה נגד הנשיא הנבחר הדמוקרטי הראשון של מצרים, מוחמד מורסי, בעקבות מחאות נגד שלטונו של איש "האחים המוסלמים" שנמצא במעצר מאז. תחת שלטונו הוא הוביל דיכוי חסר תקדים, שלפי ארגוני זכויות אדם הובילה למעצרם של עשרות אלפי אנשים. תומכיו של סיסי טוענים כי היד הקשה שהוא מנהיג הכרחית מול האיומים הביטחוניים הנשקפים למדינה, שחוותה גלי טרור ואלימות מאז אירועי "האביב הערבי" ב-2011, שהובילו להפלתו של השליט הוותיק חוסני מובארק.

כרזה של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בקהיר, 16 באפריל 2019. רויטרס
יקבל סמכות גדולה יותר על חשבון מערכת המשפט. כרזה של סיסי בקהיר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully