וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף שלוש כנסיות שחורות: בן של סגן שריף בלואיזיאנה מואשם בפשעי שנאה

16.4.2019 / 18:45

הולדן מת'יוז בן ה-21 נאשם בהצתת שלושה מבני דת ששימשו בעיקר את הקהילה השחורה במדינה שבדרום ארה"ב. הוא דחה את הטענות נגדו, אך השופט סירב לשחרר אותו בערבות. השריף לא מאמין שסגנו היה מודע למעשי בנו

בנו של סגן שריף במדינת לואיזיאנה המואשם בהצתת כנסיות שחורות, 11 אפריל 2019. רויטרס
משפטו יתחיל בספטמבר. הולדן במעצר, החודש/רויטרס

שופט בלואיזיאנה דחה אתמול (שני) את שחרורו בערבות של הולדן מת'יוז, בן 21, והוסיף לכתב האישום שלוש עבירות פדרליות של פשעי שנאה, כך לפי דיווחים בארצות הברית. מת'יוז, לבן ממחוז סנט לנדרי, שבו נשרפו שלוש הכנסיות, הואשם בתחילה בשלוש עבירות של הצתת מבני דת. עוד דווח כי הוא דחה את הטענות נגדו ונשאר במעצר. משפטו יחל בספטמבר.

מת'יוז, בנו של סגן השריף ריו מת'יוז, נלקח למעצר ביום רביעי שעבר. שלוש הכנסיות שנהרסו בין 26 במרץ ל-4 באפריל שימשו בעיקר קהל מתפללים שחור, מה שהעלה את החשד בקרב הרשויות שייתכן שמדובר בהצתות מכוונות על רקע גזעני. השריף של המחוז בובי גירוז אמר כי הוא מאמין שסגנו לא היה מודע למעורבות בנו במעשים, שהזכירו לרבים את האלימות והאפליה נגד שחורים שהתחוללו בדרומה של ארצות הברית עד לפני כמה עשורים.

בהתייחסו לתקופה שבה כנסיות שחורות הועלו באש בדרום ארצות הברית, אמר המושל ג'ון בל אדוואר כי ההצתות האחרונות "כואבות במיוחד משום שזה מזכיר לנו פרק אפל ביותר של איומים ופחד".

כנסיה עולה באש במדינת לואיזיאנה, ארה"ב, 2 באפריל 2019. רויטרס
אחת הכנסיות שהוצתו עולה באש, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully