וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של מילושביץ', שכונתה "מקבת של הבלקן", מתה בגיל 76

קרוב משפחה אמר לרשת BBC כי מירה מרקוביץ', שהייתה בגלות ברוסיה בשל צו מעצר של סרביה, הלכה לעולמה. היא הייתה בעלת השפעה רבה בתקופת משטרו של בעלה הרודן, שהואשם ברצח עם ביוגוסלביה

נשיא יוגוסלביה לשעבר סלובודן מילושביץ' ורעייתו מירה מרקוביץ' בבלגרד, 1997. רויטרס
הכירו בתיכון. מילושביץ' ומרקוביץ' בבלגרד, 1997/רויטרס

מירה מרקוביץ', אלמנתו של שליט יוגוסלביה לשעבר סלובודן מילושביץ', מתה ברוסיה בגיל 76 - כך דווח היום (ראשון) ברשת BBC, שציטטה חבר קרוב של המשפחה. מרקוביץ', שכונתה "גברת מקבת של הבלקן", הייתה דמות פוליטית מרכזית בעת התמוטטות יוגוסלביה בשנות ה-90. היא הייתה אחת היועצות הקרובות ביותר לבעלה לפני שנעצר ב-2001, אבל היא נמלטה לרוסיה שנתיים מאוחר יותר.

הזוג נפגש בבית ספר ב-1958 וחבריהם סיפרו כי הם התקרבו זה לזו במהירות. הם היו נשואים במשך ארבעה עשורים וכמעט שלא נפרדו אחד מהשנייה עד הסגרתו של מילושביץ' להולנד. הוא מת ב-2006 בזמן שעמד לדין בטריבונל של האו"ם בהאג, שבו הואשם ברצח עם ובפשעי מלחמה אחרים שביצע בזמן המלחמות בבלקן בשנות ה-90.

בנוסף להשפעה שהייתה לה בזכות עמדתו של בעלה, מרקוביץ' עמדה בראש מפלגה משלה, "השמאל המאוחד של יוגוסלביה" הניאו-קומוניסטית. היא זכתה במקלט מדיני ברוסיה יחד עם בנה, מרקו, בשנת 2008, אחרי שסרביה הוציאה צו מעצר לשניהם בחשד למעוברות בהברחת סיגריות.

למרקוביץ', הנאשמת בסרביה בניצול סמכותה לרעה, הייתה ילדות מטלטלת. אמה הייתה פרטיזנית שנתפסה על ידי הנאצים ב-1942. ככל הנראה היא מסרה להם סודות בשל העינויים שעברה, ולפי עדות אחת, אביה הורה על הוצאתה להורג אחרי שחרורה באשמת בגידה.

לקריאה נוספת
סרביה: עורך דינו של הרודן מילושביץ' נרצח בפתח ביתו בבלגרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully