וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפור המסוכנת ביותר בעולם הרגה את בעליה בפלורידה

14.4.2019 / 20:26

הקזואר גדל ביערות אוסטרליה וגינאה החדשה, מתנשא לגובה של 1.8 מטר עם טופרים חדים באורך של 10 ס"מ. בן 75 מעיירה במדינה נפל לתוך החווה שלו ונפצע קשה, ומת בבית החולים. "תאונה טרגית"

קזואר בשמורה באוסטרליה, 2015. AP
מי שמגדל אותו זקוק לרשיון מיוחד. קזואר באוסטרליה/AP

בעלי חווה בפלורידה הותקף ומת על ידי ציפור גדולה וחסרת מעוף אחרי שנפל לחווה שבה גידל אותה - כך אמרו אתמול (שבת) הרשויות. רשות כיבוי האש במחוז אלצ'ואה אמרה לעיתון "גיינסוויל סאן" כי הקזואר, החי ביערות הגשם של אוסטרליה ושל גינאה החדשה, הרג את האיש ביום שישי ליד העיירה גיינסוויל, ככל הנראה עם טופריה החדים.

"לפני ההבנה שלי, האדון הזה נמצא בסמוך לציפור ובשלב מסוים הוא נפל. כשהוא נפל, הוא הותקף על ידיה",אמר סגן השריף ג'ף טיילור לעיתון. הוא אמר כי רשויות החירום קיבלו שיחת טלפון בשעה 10:00 ביום שישי ופינו את אותו אדם לבית החולים, אולם שם הוא מת מפצעיו. הוא זוהה בתור מרווין הג'וס.

"המידע שיש בידינו בשלב זה מצביע על כך שזו הייתה תאונה טרגית עבור הג'וס", אמר דובר השריף, ברט רודנייזר, במייל ששלח לעיתון. "הקזואר שהיה מעורב בתקרית נותר בנכס הפרטי".

הקזוארים, שלהם נוצות שחורות וראש וצוואר כחולים, דומים במבנהם לאמו ומגיעים לגובה של 1.8 מטר ולמשקל של 60 ק"ג. הם מתוארים כ"ציפור המסוכנת ביותר בעולם" באתר של גן החיות של סן דייגו ואורך טופריהם הוא עשרה ס"מ. "הקזוארים יכולים לחתוך כל טורף או איום פוטנציאלי בבעיטה מהירה בודדת. בזכותם רגליהם החזקות, הקזוארים יכולים לרוץ במהירות של כ-50 קמ"ש בתוך מעבה היער.

הציפורים, המשמשות מזון בחלקים מגינאה החדשה, לא מגודלות בארצות הברית לצרכים אלו, אלא על ידי אספנים של ציפורים אקזוטיות. רשות הדיג וההגנה על הסביבה של פלורידה אמרה כי מה שמעוניין להחזיק בהן צריך זקוק לרשיון שאותו יקבל רק אחרי שהוכיח "ניסיון מבוסס" ולעמוד בדרישות ספציפיות של גודל הכלוב. היא אמרה כי הקזוארים מסווגים כמי שמהווים סכנה לבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully