וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב החדש של הרב המורשע יאשיהו פינטו - מפקח כשרות במרוקו

14.4.2019 / 14:15

הרב שהורשע במתן שוחד וריצה עונש של שנת מאסר עזב את ישראל לאחר שחרורו והשתקע במרוקו, שם יקים מערך שחיטה לקהילה המקומית. ראש הקהילה טען שפינטו לא יזכה למעמד מיוחד מהשלטונות "בסך הכול ממלא צורך של הקהילה היהודית"

עריכה: שניר דבוש

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה וריצה עונש מאסר בישראל, עזב את הארץ מיד לאחר שחרורו מהכלא ומאז, נע בין קהילותיו ברחבי העולם. אבל כעת, הוא גם ימלא תפקיד חדש: מפקח כשרות של הקהילה היהודית במרוקו.

פינטו חנך אמש (שבת) ישיבה חדשה במרוקו שבה לומדים כ-30 יהודים מקומיים, וכחלק מכך, הוא יכנס לתפקיד מיידית. ניהול מערך הכשרות במרוקו הוא דבר מורכב, שכן במדינה מבקרים יותר מ-100 אלף יהודים בשנה. לפי סרג' ברדוגו, ראש הקהילה היהודית במרוקו, הרב פינטו לא יקבל מעמד מיוחד במדינה בשל מינויו לתפקיד החדש והוא "בסך הכול ממלא צורך של הקהילה היהודית".

הרב יאשיהו פינטו משתחרר מהכלא 25 ינואר 2017. מגד גוזני
פינטו לאחר שחרורו מהכלא/מגד גוזני

לדברי ברדוגו, "הרב פינטו יישא בכל ההוצאות הכרוכות בתפקיד, כולל העסקת משגיחים ושוחטים לטובת השחיטה הכשרה. זה תפקיד שהוא יעשה בהתנדבות ללא קשר למינוי הקרוב של רב ראשי במדינה בעוד שלושה חודשים". ברדוגו ציין כי להרשעה של הרב בישראל לא הייתה כל השפעה על מינויו לתפקיד. "גם בלוס אנג'לס, פריז ומיאמי שבהן יש לו קהילות מקומיות, זה לא מפריע לאף אחד".

פינטו השתחרר בינואר 2017 כשנה לאחר שנשלח לכלא במסגרת הסדר טיעון בגין מתן שוחד של כ-400 אלף שקלים, שאותם העביר לרעייתו של מפקד יאח"ה תנ"צ אפרים ברכה באמצעות רעייתו, הרבנית דבורה פינטו. זאת, בתמורה למידע שאותו ביקש להשיג בעניין חקירה שהתנהלה סביב עמותת "חזון ישעיה". בצל הפרשה שבה היה מעורב הרב פינטו, שם תנ"צ ברכה קץ לחייו סמוך לביתו שבמודיעין.

ההסדר עם הרב נחתם לאחר שמסר מידע מפליל נגד ניצב מנשה ארביב, שכיהן בתפקיד ראש להב 433. בית משפט השלום בראשון לציון גזר ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות עבודות לתועלת הציבור, על ניצב בדימוס ארביב. מפקד להב 433 לשעבר הורשע במסגרת עסקת טיעון כי לא דיווח על הצעת השוחד שקיבל מפינטו.

  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully