וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליעד הרוש טבע למוות ואיבריו נתרמו: "יחיה בתוך ילדים אחרים"

14.4.2019 / 11:57

אביו של בן השש שיחק עם ילדיו בגן השעשועים בסמוך לחוף, ולאחר זמן מה הבחין שאחד מהם נעלם. ליעד הרוש נמשה מהמים בחוף הסמוך ומת לאחר מאמצי החייאה. הוריו החליטו לתרום את איבריו של הילד, שהיה אחד משלישיית אחים

עריכה: שניר דבוש

הוריו של ליעד הרוש, הילד בן השש שטבע למוות בחוף ימה של נהריה החליטו היום (ראשון) לתרום את איבריו, לאחר שמותו נקבע הלילה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. "ליעד שלנו יחיה עכשיו בתוך ארבעה, חמישה או שישה ילדים שקמו הבוקר ושמעו שנמצא להם תורם", אמר לוואלה! NEWS אריאל הרוש, אביו בן ה-55 שהחליט ביחד עם רעייתו עליזה בת ה-53 לאפשר את תרומת איבריו. הוריו הסכימו לתרום שתי קרניות‏, מסתמים של הלב, ורקמות לילדים עם כוויות.

ליעד היה ילד אחד מתוך שלישייה שנולדה ב-23 לינואר 2013. הוא ואחיו התאום על הרצף האוטיסטי. "היו לו חיים מלאים ונפלאים והוא קיבל את כל האהבה ואת כל הטיפולים גם במרכז להתפתחות הילד וגם בגן וחשוב לציין שהגננת נרקיס וכול צוות גן 'שיר' התייצבו מיד".

ליעד הרוש טבע למוות בנהריה, אפריל 2019. באדיבות המשפחה
ליעד בן השש/באדיבות המשפחה

על האירוע הטרגי סיפר האב כי היה עם השלישייה בגן המשחקים הסמוך לים, קרוב לבית, לפתע האחות הבחינה ואמרה "ליעד נעלם". במשך כחצי שעה חיפשו אחריו עד שהתברר כי טבע. "מדובר בפארק משחקים שאנחנו מכירים, לא חוף מוכרז, בכלל לא באנו לשחות", אמר. ההלוויה תתקיים היום בבית העלמין החדש של נהריה ליד צומת כברי ב-17:00.

ד"ר יואב הופמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, מסר כי הילד הובא כשהוא במצב אנוש, תוך החייאה ממושכת, הוכנס בתחילה לחדר ההלם ולאחר מכן הועבר לטיפול נמרץ ילדים. כעבור כמה שעות, בשעת לילה מאוחרת, נקבע מותו.

חובש רפואת חירום על אופנוע במד"א דור וקנין ופרמדיק מד"א צבי זינגר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על החוף ילד כבן שש מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. סיפרו לנו שהוא נמשה מהמים לאחר שטבע ושהה מספר דקות במים. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, כשהתאפשר, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי".

עוד באותו נושא

לאחר מאמצי החייאה: נקבע מותו של הילד שטבע בחוף הים בנהריה

לכתבה המלאה
החוף בנהריה בו טבע ליעד הרוש, אפריל 2019. יואב איתיאל
החוף שבו טבע בן השש, היום/יואב איתיאל
בן שש טבע בנהריה 13 באפריל 2019. מד"א
מאמצי ההחייאה בליעד/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully