וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את בקשת גור לספירה ידנית במחוזות פלורידה

5.12.2000 / 7:00

שתי מפלות משפטיות נחל אמש אל גור; החשובה שבהם בפלורידה: גור לא הצליח להוכיח כי התקיימה רשלנות או מרמה בספירה; בנוסף קבע השופט: לא הוכחה בעייתיות כזו בתהליך הספירה שהיתה משנה את התוצאה; גור הודיע מראש כי יפנה את העתירה לבית המשפט העליון של פלורידה

מחנה גור נחל אמש הפסד משפטי כפול בסאגת הבחירות בארה"ב.

שופט בית המשפט בבירת מדינת פלורידה, טלהסי, החליט לדחות את בקשת מטה גור לערוך ספירה ידנית חוזרת של 14 אלף הטפסים השנויים במחלוקת במחוזות פאלם ביץ' ומיאמי-דייד.

השופט קבע, כי פרקליטיו של גור לא הצליחו להוכיח כי בתהליך ספירת הקולות התקיימה רשלנות או מרמה, וכן לא הוכח כי הבעיות, לכאורה, בתהליך ספירת הקולות היו משנות את התוצאה.

"לא הוצגה כל ראיה אמינה לכך שתוצאות הבחירות בפלורידה היו שונות, אם היתה מתקבלת דרישת המערער", קבע השופט סנדרס סולס.

בוש מיהר להודיע, ולא בפעם הראשונה, על ניצחון. פרקליטיו של גור הודיעו כי יערערו על ההחלטה בפני בית המשפט העליון של פלורידה.

העליון החליט שלא להחליט

כמה שעות לפני פסיקת בית המשפט של פלורידה ספג גור תבוסה גם בב ית המשפט העליון של ארה"ב. בית המשפט העליון דחה את החלטת בית המשפט העליון בפלורידה להאריך את מועד סיום ספירת הקולות הידנית.

למעשה, החזיר בית המשפט העליון של ארצות הברית, הנמצא בוושינגטון, את התיק לבית המשפט העליון של מדינת פלורידה. בהחלטה המתפרשת על פני שבעה עמודים נאמר, כי לא ברור מה עמד בבסיס החלטת בית המשפט בפלורידה בהחלטתו והאם יש בכך משום פגיעה בחוקי הבחירות.

גור טוען כעת כי בזמן שנותר עד למועד התכנסות האלקטורים, ב-12 דצמבר, יש די זמן לספור באופן ידני את כל הקולות שבמחלוקת. כאמור בעית המשפט בפלורידה קבע כי אין להמשיך ולספור את הקולות האלה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully