וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר שאלות מתשובות": הדמוקרטים דורשים מהתובע הכללי את דוח מולר המלא

10.4.2019 / 18:55

בשימוע ראשון מאז הגשת תקציר חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, הבטיח בר כי בתוך שבוע יוגש הנוסח המלא של הדוח, ללא החלקים המסווגים. "נראה שהוא ברר מהדוח כדי להגיע למסקנה העדיפה ביותר עבור טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר אמר אתמול (שלישי) כי הוא מתכוון לשחרר "בתוך שבוע" את הדוח המלא על חקירת המעורבות הרוסית, ללא החלקים המסווגים שבו. הוא הבטיח זאת בשימוע בקונגרס, שבו הדמוקרטים הביעו חשש שמא הוא פירש שלא נכון את מסקנותיו של התובע המיוחד רוברט מולר. בר, ששלח בחודש שעבר מזכר מתומצת של הדוח, אמר כי הוא יהיה מוכן להסביר מדוע יושחרו חלקים מהדוח כשימסור אותו.

"אני לא מתכוון בשלב זה למסור את הדוח המלא לוועדה", אמר בר בשימוע בפני תת-ועדת ההקצבות בבית הנבחרים. הוא הבטיח שהדוח יהיה שקוף בפני הציבור כמה שניתן. זאת הייתה ההופעה הראשונה שלו בפני הקונגרס מאז שמולר סיכם את חקירתו בת 22 השבועות, שבו חקר אם אנשי הקמפיין של דונלד טראמפ קשרו קשר עם מוסקבה בבחירות ב-2016 ואם הנשיא שיבש את החקירה. הדוח המלא, שאורכו 400 עמודים, אמור לשפוך אור על פרקים שנויים במחלוקת מקמפיין הבחירות של טראמפ ומנשיאותו, כולל פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי ב-2017.

בר, מינוי של טראמפ, קבע בתקציר ששלח לקונגרס ב-23 במרץ כי החקירה של מולר לא הגיעה למסקנה שאנשיו של טראמפ רקמו קנוניה עם רוסיה. הוא הוסיף כי התובע המיוחד לא הגיע למסקנה חד-משמעית לגבי השאלה אם הנשיא שיבש את החקירה, ובר הכריע לטובתו של טראמפ. לאור המידע הדל שהוצג בפני המחוקקים כדי להצדיק את החלטתו, גברה הביקורת על התובע הכללי מצדם של הדמוקרטים.

החקירה, שאותה כינה טראמפ שוב ושוב "ציד מכשפות", הניבה כתבי אישום נגד 34 אנשים ושלוש חברות, כולל חלק ממקורביו של הנשיא.

התובע הכללי בר בשימוע בקונגרס, 9 באפריל 2019. רויטרס
לא ריצה את הדמוקרטים. בר, אתמול/רויטרס

התובע הכללי אמר כי בין החלקים שיושחרו בדוח יעסקו בחבר המושבעים הסודי של מולר, מידע שנאסף על ידי סוכנויות המודיעין האמריקניות, על חקירות שעדיין נמשכות ועל שחקני משנה שלא הועמדו לדין על ידי מולר. הוא לא שלל את האפשרות שחלק מהמחוקקים יוכלו לבחון את הדוח במלואו בצורה בטוחה. זה לא ריצה את הדמוקרטים, ששולטים בתת-הוועדה.

בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס ובוושינגטון פוסט כי חלק מהחוקרים מהצוות של מולר לא היו מרוצים מהדרך שבה בר תיאר את ממצאיהם, משום שחלק מהם היו בעייתיים יותר עבור הנשי מאשר מה שעלה במכתבו של בר. "אני מניח שהם רצו שיפורסם יותר מידע", השיב התובע הכללי כשנשאל אתמול בנושא.

ניטה לוויי, היו"רית הדמוקרטית, אמרה כי נראה שהתובע הכללי "ברר מהדוח את מה שצריך כדי להגיע למסקנה הטובה ביותר מבחינת הנשיא". לדבריה, "במובנים רבים, המכתב שלך העלה יותר שאלות מתשובות". בר אמר כי הוא לא הציע למולר לעזור לו לנסח את תמצית הדוח בן ארבעת המועדים, "בגלל שזה היה המכתב שלי". הוא הוסיף כי הבית הלבן לא בחן את המכתב לפני שהוא נשלח.

בשבוע שעבר ניסחו הדמוקרטים בוועדת המשפט של בית הנבחרים צווים שהם מתכננים להגיש למשרד המשפטים במקרה שהתובע הכללי לא יסכים לשחרר את הדוח המלא של מולר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארה"ב טראמפ מקבל את פניו של נשיא מצרים א-סיסי, 9 באפריל 2019. רויטרס
נושם לרווחה, בינתיים. טראמפ, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully