וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר את הקרקע לסיפוח התנחלויות: פומפאו התחמק משאלה אחת פשוטה

10.4.2019 / 11:13

שר החוץ של ארה"ב נשאל בשימוע בסנאט כיצד יגיב הממשל אם נתניהו אכן יממש את הבטחת הבחירות שלו. "אנחנו בתהליך גיבוש החזון שלנו", אמר פומפאו. תכנית השלום של ממשל טראמפ צפויה להתפרסם בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו סירב אתמול (שלישי) לומר לקונגרס כיצד וושינגטון תגיב אם ישראל תספח חלקים מהגדה המערבית, כפי שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו ערב הבחירות. הממשל הנוכחי הפך חלקים רבים מהמדיניות המסורתית שלו ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ויש מי שסבור כי הוא עשוי לתמוך במהלך, במיוחד לנוכח הדחיה הצפויה של תכנית השלום על ידי הפלסטינים.

"אנחנו בתהליך גיבוש החזון שלנו", אמר פומפאו בשימוע בוועדה בסנאט אשר בכלל עסק בתקציב הממשל, בתשובה לשאלות שהפנה אליו הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן - שניסח שוב ושוב את שאלתו, אולם פומפאו לא הסכים לשנות את תשובתו. שר החוץ גם סירב לענות אם הוא תומך בפתרון שתי המדינות ואמר כי על הישראלים והפלסטינים להחליט כיצד לפתור את המחלוקות ביניהם.

לקריאה נוספת:
קלף הסיפוח עשוי להציל את נתניהו מתבוסה בקרב - אך ההפסד יגיע במלחמה
נתניהו: "אני מנהל שיח עם ארה"ב על סיפוח חלקים ביהודה ושומרון"

פומפאו בשימוע בסנאט, 9 באפריל 2019. רויטרס
שמר על זכות השתיקה. פומפאו בשימוע, אתמול/רויטרס

אוונגליסטים רבים תומכים גם הם בסיפוח הגדה המערבית לישראל, בניגוד לעמדתם של נשיאי עבר והקהילה הבינלאומית שרואים בשטח כחלק מהמדינה הפלסטינית העתידית. גם פומפאו הוא חלק מהפלג הנוצרי שמאמין בארץ ישראל השלמה.

לפי ההערכות, תכנית השלום שמגבש ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ, תפורסם בקרוב, עם שוך הבחירות בישראל שאחריהן צפויה לקום ממשלת ימין נוספת בראשות בנימין נתניהו. יש הסבורים כי הוא יחפש תמיכה בו גם במקרה של כתב אישום תמורת הבטחה להחלת ריבונות על חלקים מהגדה, גם מעבר לגושי ההתיישבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully