וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין באירופה מתאחד לפני הבחירות: "לשנות את האיחוד מבלי להרוס אותו"

9.4.2019 / 11:00

כחודש לפני הבחירות לפרלמנט האירופי, ארגן סגן ראש ממשלת איטליה סלביני אירוע שאילו הגיעו נציגי שלוש מפלגות לאומניות נוספות מאירופה. "מעולם לא שלטנו בבריסל", אמר. ואולם, עדיין לא ברור אם מפלגות השלטון מהונגריה ופולין יצטרפו גם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כמה מפלגות לאומניות המתנגדות להגירה הכריזו אתמול (שני) על איחוד כוחות לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי בחודש הבא במטרה ליצור גוש חדש שישנה את האיחוד. לראשונה מאז שהוקם האיחוד לפני כ-60 שנה, למפלגות הימין הקיצוני צפויה להיות אמירה משמעותית במדיניות של היבשת.

"אנחנו רוצים לעשות רפורמה באיחוד האירופי ובפרלמנט האירופי, מבלי להחריב אותם", אמר גאורג מות'ן, יו"ר אלטרנטיבה לגרמניה (AfD). הוא אמר כי שמו של הגוש יהיה "הברית האירופית למען העמים והאומות". היא תכלול לפחות עשר מפלגות, שכיום יושבות בשלושה גושים שונים.

האירוע התקיים במילאנו בארגונו של סגן ראש ממשלת איטליה מתאו סלביני, שעומד מאחורי המהלך לשכנע פוליטיקאים אחרים ביבשת בעלי עמדות דומות להתגבר על המחלוקות ביניהם. "אנחנו יכולים להציע אירופה חדשה משום שמעולם לא שלטנו (בבריסל)", אמר. "המטרה שלנו היא למנות נציבים חדשים בנציבות החדשה", אמר סלביני, מנהיג מפלגת "ליגה", על הגוף החזק שמפקח על מדיניות האיחוד.

סגן רה"מ איטליה מתאו סלביני עם מנהיגי מפלגות ימין אחרות מאירופה באירוע במילאנו, 8 באפריל 2019. רויטרס
סלביני ומנהיגי מפלגות מגרמניה, דנמרק ופינלנד, אתמול/רויטרס

עם זאת, לא ברור אם שתי המפלגות הלאומניות הגדולות ביותר באירופה - מפלגת השלטון בפולין ובהונגריה - יהיו מוכנות להצטרף לגוש החדש. על אף התמיכה המשותפת בהתנגדות להגירה ובצמצום סמכויות האיחוד, המחלוקות סביב עמדותיהן הכלכליות והחברתיות של מפלגות הימין באירופה מקשות עליהן ליצור סיעה מגובשת בפרלמנט האירופי.

פרט ל- AfD, גם "מפלגת הפינים" השמרנית ומפלגת "העם הדני" הלאומנית הביעו תמיכה ביוזמה של סלביני. לדבריו, גם בעלי בריתו הנוכחיים, כולל מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, יהיו חלק מהמהלך. הוא אמר כי הוא מתכנן לערוך עצרת במילאנו ב-18 במאי כדי להציג את הברית החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully