וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כופר או מבצע חילוץ? תיירת אמריקנית שנחטפה באוגנדה שוחררה

8.4.2019 / 20:52

המשטרה המקומית מכחישה כי היא שילמה את הסכום שדרשו החוטפים עבור קים אנדיקוט, מקליפורניה, והנהג המקומי שלה. עם זאת, גורם בארגון שהיה אחרי על התכנית אמר שהחוטפים קיבלו כופר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת אוגנדה אמרה כי תיירת אמריקנית ששוחררה אחרי שנחטפה בשמורת טבע תועבר היום (שני) לשגרירות האמריקנית במדינה. זאת במקביל לדיווחים סותרים על האם שולם כופר עבורה.

המשטרה המקומית אמרה כי קים אנדיקוט, מקליפורניה, והנהג המקומי שלה בטוחים ובריאים, חמישה ימים אחרי שנלקחו מהפארק הלאומי קווין אליזבת על ידי חמושים שטרם נתפסו. לטענתה, החמושים לא קיבלו את הסכום שדרשו - חצי מיליון דולר - אחרי שחטפו את השניים מקבוצת תיירים ב-2 באפריל בשמורה, שהיא אתר הסאפרי הפופולרי ביותר באוגנדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור כיצד שוחררה. החטופה קים אנדיקוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, גורם מקומי אמר כי אכן שולם הכסף כדי להבטיח את חירותה של התיירת האמריקנית שבשנות ה-50 לחייה. הגורם, מארגון Wild Frontiers Uganda Safaris, שהיה אחראי על לוח הזמנים של החטופים, אמר כי אנדיקוט שוחררה, "ולא חולצה" בידי כוחות הביטחון. לדבריו, "אחרת "היא לא הייתה חוזרת".

הגורם הוסיף כי גורמים רבים, בהם משגרירות ארצות הברית, היו מעורבים במאמצי החילוץ. הוא לא אמר כמה כסף שולם עבור השניים, ומי שילם אותו. הוא דיבר בעילום שם מפני שהוא לא היה מורשה לשוחח עם התקשורת.

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני אמר כי "כוחות הביטחון צריכים להתמודד עם כיסי הפשיעה המבודדים", אך הוא לא פירט. מנגד, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום לרשויות במדינה לתפוס את האחראים לחטיפה והזהיר כי התקרית עלולה לפגוע בתיירות מארצות הברית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דובר משטרת אוגנדה במסיבת עיתונאים על שחרור החטופה האמריקנית, 8 באפריל 2019. רויטרס
הרשויות מכחישות כי שילמו לחוטפים. דובר משטרת אוגנדה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully