וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תלונות על אנטישמיות בלייבור, אך רק מעטות טופלו

בסאנדיי טיימס דווח כי המפלגה לא חקרה תלונות רבות שהגיעו לידיה נגד חבריה, למרות הבטחותיה. בין היתר, מועמד לא סולק על אף שהאשים חברי פרלמנט יהודים בהיותם "סוכנים ציונים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפלגת הלייבור בבריטניה לא חקרה תלונות רבות של אנטישמיות למרות הבטחתה למגר את התופעה - כך דווח היום (ראשון) בסנדיי טיימס, לפי מיילים פנימיים שהגיעו לעיתון. חברי מפלגה שפרסמו פוסטים שבהם נכתב "הייל היטלר" ו"היהודים הם הבעיה" נשארו בלייבור על אף שהתלונות הוגשו לפני יותר משנה.

במקרה אחר, מועמד למועצה מקומית שהאשים חברי פרלמנט יהודים בהיותם "סוכנים ציונים" לא סולק מהמרוץ מאחר שהוא "מועמד". לפי המידע שהגיע לעיתון, 454 מתוך כלל 863 התלונות טרם נפתרו כש-249 חקירות עדיין מתנהלות. פחות מ-30 חברים הודחו מהלייבור בשל דבריהם.

בנוסף לכך, לפי הדיווח, גם לשכתו של מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, הייתה מעורבת בתהליך, כשהיא אישרה, עיכבה או חסמה לפחות 101 תלונות. זאת על אף שבמפלגה אמרו כי יש "חומת אש" בין הליך התלונות לבין ההנהגה.

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, 2 באפריל 2019. רויטרס
"או שהוא שיקר - או שלשכתו שיקרה לו". קורבין, החודש/רויטרס

סגנו של קורבין, טום ווטסון, אמר כי הוא "בהלם ודיכאון" מקריאת התלונות. "חברי הלייבור והקהילה היהודית לא מבינים כיצד לא הצלחנו להתמודד עם האנטישמיות, שנים רבות אחרי שהדאגה ממנה הועלתה לראשונה", אמר.

מרגרט הודג', חברת פרלמנט יהודייה מהלייבור, אמרה כי היא "המומה" מעומק השנאה וחוסר המעש של המפלגה. "ג'רמי הבטיח לי שהוא לא התערב, אבל החקירה הזו מוכיחה שאו שהוא משקר לי או שהמשרד שלו משקר לו", אמר.

בלייבור הדפו את הטענות ודובר של המפלגה אמר כי הנתונים "אינם מדויקים" . הוא הוסיף כי המפלגה לוקחת ברצינות רבה את התלונות על אנטישמיות ומחויבת לעקור אותה מהשורש, והדגיש כי יש הפרדה בין הליך התלונות לבין משרדו של קורבין. "אנחנו לא יכולים להגיב על מקרים ספציפיים", אמרו בלייבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully