וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חי איתנו בנשמה": הוריו של גיא שמת משפעת בגיל 4 יקימו גן לזכרו

5.4.2019 / 17:53

הוריו של גיא זיידן הבחינו כי בנם חש ברע, אך לא תיארו לעצמם את חומרת המצב. חמש שעות לאחר שהגיעו לבית החולים חווה דום לב ו-40 שעות לאחר מכן הלך לעולמו. למרות האובדן משפחתו בחרה בחיים וכעת מקימה גן ילדים מיוחד להנצחתו. "גיא ימשיך להיות חלק מאיתנו"

גיא זיידן. באדיבות המשפחה
אהב מוזיקה, צלילים וריקודים. גיא זיידן/באדיבות המשפחה

"ביום בהיר אי שם בתחילת 2014, יום שהתחיל כשמח במיוחד, הסתיים כיום השחור בחיינו", סיפר לוואלה! NEWS טל זיידן, שאיבד את בנו גיא בגיל ארבע וחצי שהלך לעולמו בעקבות סיבוך של שפעת. חמש שנים לאחר האסון, האב מעביר מפגשים בהם הוא מספר על המסע המטלטל ומעורר ההשראה שעברה משפחתו. בנוסף לכך, בימים אלה עומלת המשפחה על הקמתו של גן מוזיקלי בקיבוץ מגל שבשרון לזכרו של גיא.

"גיא אהב מאוד מוזיקה, היה לו קשר לצלילים ולריקודים", שחזר זיידן. "אחיות שלו חיברו אותו למוזיקה מהרגע שהוא עמד על הרגליים, הוא רקד איתן והופיע איתן בסלון כמעט כל יום, מחופש לילדה וזה משהו שהלהיב אותו וכל כך קסם לנו". מאז מותו של גיא נולדה למשפחה ילדה חדשה, ליבי, שהצטרפה אל שלושת אחיותיה. "יש לנו חמישה ילדים, אבל אנחנו חיים בבית עם ארבע בנות".

"כשגיא היה בן ארבע וחצי גיא חלה בשפעת סטנדרטית לחלוטין", אמר האב. "לצערי הרב השפעת הסתבכה וגרמה לסוג של קריסת מערכות ומה שנפגע בעיקר היה הלב". ברגע שהבחינו בני המשפחה במצבו החריג של בנם הם הגיעו במהירות אל בית החולים תל השומר, שם נקבע מותו של גיא. לדבריו של זיידן, משיחות שקיימו עם הרופאים התברר שגיא הלך לעולמו בעקבות דלקת "הקרדיטיס" דלקת בשריר הלב. הוא הוסיף כי בנו היה ילד בריא לחלוטין, שחלה כמו הרבה בני גילו בשפעת בימי החורף, "לא היה חום גבוה, לא היו תופעות מיוחדות, שפעת רגילה שהסתבכה".

גיא זיידן ואביו טל. באדיבות המשפחה
"סרט אימה". טל וגיא זיידן/באדיבות המשפחה

זיידן ואשתו מיכל יצאו לחופשת יום הולדת קצרה בתל אביב יממה לפני שמצב בנם הידרדר, בעת ששהה יחד עם אחיותיו בקרב המשפחה המורחבת. "כשהגענו לאסוף את גיא ראינו שמשהו לא בסדר איתו, תוך רבע שעה כבר היינו בתל השומר, שעה אחרי זה בטיפול נמרץ, חמש שעות לאחר מכן היה דום לב ראשון וביום שני כבר נפרדו מגיא".

בדברים שכתב זיידן הוא גולל את השעות האחרונות בחייו של בנו. "כשהדלת נפתחה וגיא עמד מולנו עם אחותו, חלפה בדיוק שניה עד שהבנו שמשהו לא בסדר... לא חושב ששיערנו אפילו שהוא במצב כל כך לא טוב. מפה זה מרוץ מטורף, סרט אימה. גיא עובר בדיקות ראשונות ומהר מאוד הרופאה מבשרת לנו שהוא מאוד חולה. מה יש לו? אף אחד לא באמת יודע ורק כתמים מוזרים שנראים על גופו מעידים על בעיה קשה. הכול קורה כל כך מהר וגיא לא בטוב. 'אנחנו רוצים להרדים ולהנשים את גיא כדי לטפל בו ביעילות', מבקש מאיתנו הצוות הרפואי ואנחנו לא מבינים באמת מה אומרים לנו אבל רוצים לעשות כל מה שניתן כדי לעזור לו ומאשרים להם, לוחשים לגיא מילות פרידה ולשנייה לא מדמיינים שהמבט שלו בנו זה המבט האחרון שנראה...".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

איך נפרדים מהילד שלך?

"אחת בלילה, דום לב ראשון לגיא, מיכל מעירה אותי בבעתה ומבשרת לי שגיא עבר דום לב והרופאים הצליחו להחזיר אותו לחיים", כתב האב. "משקולת במשקל טונות רבים נופלת עכשיו עלינו ואנחנו בתחילת ההבנה שהמצב רע, רע מאוד, נעים בין תקווה לייאוש, ממש כך כשב-32 השעות הבאות גיא עובר עוד מספר אירועים דומים והצוות עושה ככל שביכולתו. בבוקר יום שני, 40 שעות בערך מאז שהגענו, הרופא הבכיר מזמן אותנו ומנסה להסביר לנו שהלב של גיא ניזוק קשות והוא לגמרי תלוי במכשור ומבשר למעשה שהוא לא יעמוד בעוד אירוע. הרופא מנסה לעזור לנו להבין שהסוף קרוב".

"שעות לאחר מכן אנחנו נקראים למיטתו של גיא כדי להיפרד", הוסיף. "אז איך באמת עושים את זה? איך נפרדים מהילד שלך? עשיתי את זה אבל לא יודע איך... הרצון לסיים עם זה ולצאת מהחדר גבר באותו רגע על הרצון לא לסיים את הפרידה הזאת שאין כאב דומה לה בעולם. אז יצאתי והלכתי לחפש את המשך חיי, המשך חיינו".

גיא זיידן ומשפחתו. באדיבות המשפחה
בחרו בחיים. משפחת זיידן/באדיבות המשפחה
"מהרגע הראשון החלטנו שאנחנו רוצים לראות את המשפחה חיה וממשיכה"

לאחר האובדן, זיידן העיד כי למרות הקושי, המשפה החליטה לקום על הרגליים ולבחור בחיים. "אפשר גם להחליט אחרת ואפשר למשל להיכנס למיטה להתכסות ולהישאר שם. יש משפחות שהתפרקו והתגרשו, אבל אנחנו כמעט מהרגע הראשון החלטנו שאנחנו רוצים לראות את המשפחה הזאת חיה וממשיכה". המשפחה עברה טיפולים בליווי צמוד, במהלכם עלתה השאלה אם להביא ילד נוסף לעולם. "בחרנו בחיים אז נביא חיים... ליבי שלנו נולדה כשנה וחמישה חודשים לאחר שגיא הלך לעולמו", ציין. "ליבי מביאה איתה המון אושר, שמחה וחיים של ממש מהרגע שנולדה. די ברור לי שאנחנו במצב נפשי טוב היום גם בזכותה".

"הבחירה בחיים, בלעשות, בלקיים, לחוות, לצאת ולגלות, לנסות ולטעום, לבדוק ולנשום, לעשות הכול חוץ מלשקוע לתוך השחור זו הבחירה שלנו", כתב. "איתה יצאנו לדרך מיד כשנפרדנו מגיא ואיתה אנחנו ממשיכים יום יום שעה שעה כבר קרוב לחמש שנים. זו לא הצהרה סתמית או מס שפתיים ואני יודע שאם לא אצמד לשם באדיקות ואהיה נאמן למה שאני בעצמי החלטתי, אשקע בקלות ואחריי גם שאר בני הבית".

הדמיית גן גיא על שם גיא זיידן. באדיבות המשפחה
הדמיית הגן המוזיקלי על שם גיא/באדיבות המשפחה

על ההחלטה להקים גן מוזיקלי לזכר בנו בקיבוץ מגל בו מתגוררת המשפחה, סיפר זיידן כי "נקודת השוויון בין זמן החיים של גיא לזמן שהוא מת פגשה אותנו לא מזמן, אבל הביטוי יותר זמן מת מחי לא נכנס אלינו הביתה. גיא חי איתנו, לא כמצבה ולא כתמונה, גיא איתנו בנשמה היה חלק וימשיך להיות חלק מאיתנו ומהאהבה לחיים. בגן הזה יהיו המון חיים - ילדים שישחקו וינגנו, הורים שילוו, נערים ומבוגרים שיבקרו ויהיו וישמחו. הגן הזה הוא חלק מהחיים בהם בחרנו ואולי בכלל זה גיא שבחר עבורנו ואנחנו נביא את החיים האלה לכל מי שירצה ויבקר".

על עיצובו המיוחד של הגן הוסיף כי "הגן שיקום בקיבוץ מגל, תוכנן על ידי אדריכלית נוף בשיתוף איתנו וקיבל את כל האישורים הנדרשים מהקיבוץ ומהמועצה אזורית מנשה. הגן מתוכנן לפרטים: הדשא שייפרס על גבעה קטנה, ספסלי המנוחה ואפילו פינת האזנה, את הכול אנחנו יכולים לראות בדמיוננו וכעת עסוקים בגיוס הכסף שיאפשר לנו להגשים את החלום הזה שלא נוותר עליו". לדבריו של זיידן, למשפחה חשוב כי "באי הגן המוזיקלי יסיקו מן הבילוי שגיא היה ילד מאוד שמח ועליז, רוקד ומלא בקסם, בלונדיני עם עיניים כחולות, כך הוא היה וכך הוא לך".

בימים אלה יצאה המשפחה בקמפיין גיוס המונים באתר PayBox במטרה להשיג את התקציב הדרוש להקמתו של הגן. כמו כן, ישנה אפשרות נוספת לתרום עבור הפרויקט דרך העברה בנקאית לבנק מזרחי, סניף 420, חשבון 554168 על שם טל זיידן - גן גיא.

לינק לקמפיין גיוס ההמונים (יש להעתיק לשורת הכתובת):
https://pb-idb-prod-web.payboxapp.com/?v=j&g=5c740c9b4104ea001596eb13&_branch_match_id=610768220675153049#/

גיא זיידן. באדיבות המשפחה
חצי שנה לפני מותו. גיא זיידן/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully