וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת 2019: ירידה בהרוגים בתאונות, אך עלייה דרמטית בחברה הערבית

4.4.2019 / 9:45

מראשית השנה, נרשמה בחברה הערבית עלייה מדאיגה של 37% במספר הקורבנות. בנוסף, חלה עלייה גם במספר ההרוגים על כלי רכב דו-גלגליים. עם זאת, בשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמה דווקא ירידה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל באופן כללי - 81 לעומת 86 בשנה שעברה

ללא קרדיט

(בווידאו: רוכב אופניים בן 36 נהרג בתאונת דרכים בזיכרון יעקב, בחודש שעבר)

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה אתמול (שלישי) את נתוני תאונות הדרכים בישראל ברבעון הראשון של 2019. מהדוח עולה כי מראשית השנה נהרגו בתאונות דרכים 81 בני אדם, לעומת 86 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך, נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים הקטלניות שאירעו מחודש ינואר: 74 השנה, לעומת 78 בשנה שעברה.

הירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, בשלושת החודשים הראשונים של השנה, מצטרפת למגמת הירידה בתאונות שהחלה לפני כשנתיים. בשנת 2018 נרשמה ירידה של 13% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, לעומת 2017. במשרד התחבורה אומרים כי בעשור האחרון חלה ירידה של 30% במספר ההרוגים לעומת העשור שקדם לו, על אף הגידול בנסועה (הקילומטראג' שנסעו כלי רכב בישראל).

אולם, הירידה במספר ההרוגים נסמכת על ירידה חדה במגזר היהודי בלבד. מראשית השנה נרשמה עלייה מדאיגה של 37% בהרוגים בחברה הערבית, לעומת ירידה של 29% בכלל ההרוגים לעומת הרבעון הראשון של 2018.

לקריאה נוספת בנושא
שלוש שנים אחרי רצח אביו בפיגוע: שלומי מרק נהרג בתאונה בכביש 6
תאונה קטלנית בגליל: שתי אחיות בנות 70 נהרגו בהתנגשות
עורך הדין ארי שמאי נפצע באורח בינוני כשרכב על אופניים חשמליים בת"א

אינפו הרוגים בתאונות דרכים ברבעון הראשון של 2019. עיבוד תמונה
אינפו הרוגים בתאונות דרכים ברבעון הראשון של 2019/עיבוד תמונה

עלייה נרשמה גם בהרוגים על כלי רכב דו גלגליים: מתחילת השנה נהרגו בתאונות הדרכים שלושה רוכבי אופניים, מספר זהה לתקופה המקבילה אשתקד, ו-11 רוכבי אופנועים, לעומת שמונה בתקופה המקבילה אשתקד.

צניחה של 21% נרשמה במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות הדרכים - 22 הרוגים לעומת 28 בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה של 18% נרשמה גם בתאונות דרכים בכבישים העירוניים - 31 הרוגים לעומת 38 בתקופה המקבילה בשנה שעברה, ואילו בכבישים הבינעירוניים נהרגו באותה תקופה 50 בני אדם, לעומת 48 בני אדם בתקופה המקבילה אשתקד.

אישה בת 64 נהרגה בתאונת דרכים בכביש 4, צומת פל ים, 16, מרץ, 2019. מד"א, מד"א
זירת תאונה בה נהרגה אישה בת 64. כביש 4, בחודש שעבר/מד"א, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully