וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון בארה"ב החזיר את גור לפלורידה

4.12.2000 / 20:05

בית המשפט העליון של ארה"ב קבע כי בית המשפט העליון של פלורידה חרג מסמכותו כשהאריך את מועד סיום ספירת הקולות; עתה יצטרך בית המשפט בפלורידה להחליט האם להכליל את הספירה הידנית בתוצאות הבחירות; ההכרעה על גורל 14 אלף טפסים שנויים במחלוקת נדחתה פעם נוספת


מהלומה נוספת לסגן הנשיא אל גור. בית המשפט העליון בוושינגטון קבע היום כי בית המשפט העליון של פלורידה חרג מסמכותו כשאיפשר להאריך את מועד ספירת הקולות במדינה. בכך ביטל את ההחלטה להאריך את מועד סיום ספירת הקולות הידנית.

בית המשפט החזיר את התיק לבית המשפט העליון של פלורידה לדיון נוסף. משמעות הדבר היא שבית המשפט העליון של פלורידה יצטרך להחליט האם להכליל את הספירה הידנית בתוצאות הבחירות. אם יחליט בית המשפט שלא, הוא יחסל למעשה את סיכוייו של אל גור לזכות בקולות שעשויים להעניק לו את הניצחון, משום שאז ישוב יתרונו של ג'ורג בוש לעמוד על 930 ולא על 500.

בעקבות ההחלטה של בית המשפט העליון בוושינגטון הודיע בית המשפט בטלהסי, בירת פלורידה, להמתין עם פרסום החלטתו לגבי ספירה ידנית חוזרת בשניים ממחוזות המדינה. הנימוק שניתן לדחייה הוא שעל השופט, סנדרס סולס, לעיין ולהבין את השלכות ההחלטה על המשפט שהוא מנהל.

גור מערער על הכרזת מזכירת המדינה של פלורידה כי יריבו, המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש, הוא המנצח במדינה ומכאן גם הנשיא הנבחר של ארה"ב. עורכי הדין של גור טענו בפני השופט כי מאות קולות לגיטימיים שניתנו לגור נפסלו שלא בצדק על ידי המכונות שבודקות אותם. הם ביקשו כי תתבצע ספירה ידנית של 14 אלף קולות שנויים במחלוקת במחוזות מיאמי-דייד ופאלם ביץ'. לטענתם הספירה החוזרת עשויה להפוך את התוצאה על פיה והעניק לגור את 537 הקולות שחסרים לו כדי לסגור את הפער על בוש.

עורכי דינו של בוש טענו מנגד כי לפי החוק בפלורידה הספירה החוזרת תלויה בהחלטתה של מזכירת המדינה, קתרין האריס. "אין שום מקום בחוק הפדרלי של חוקת המדינה בו נאמר מישהו על ספירה ידנית", אמר אחד מעורכי דינו של בוש.

בינתיים מנהלים המתמודדים זירה נוספת של היאבקות בטלוויזיה. המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, דיק צ'ייני, קרא אתמול לגור להפסיק להיאבק. "הגיע הזמן שאל גור יוותר", אמר באחת מתוכניות האירוח. לעומתו טען מושל ניו-יורק לשעבר, מריו קואומו, כי "גור מתחזק מיום ליום".

בכוחו של השופט סולס להורות כל ספירה חוזרת, אולם כל קביעה שלו יכולה לגרור ערעור. אם עד ה-20 בינואר, מועד פרישתו שלך הנשיא הנוכחי, לא יסתיימו המאבקים המשפטיים בנצחונו של אחד המועמדים, ייאלץ הקונגרס לבחור את הנשיא הבא.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully