וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה בוחרת: הקומיקאי היהודי בדרך להיות הנשיא הבא

31.3.2019 / 11:03

וולודימיר זלנסקי, שגילם דמות של נשיא בסדרה פופולרית, מוביל בפער ניכר על הנשיא המכהן פורושנקו והשניים צפויים להיפגש בסיבוב השני והמכריע. לצד טענות לשוחד, זלנסקי מבטיח למגר את השחיתות ולפתוח במו"מ עם רוסיה. יריבו טוען כי הוא בובה של מיליארדר החי בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

39 מועמדים עומדים היום (ראשון) לבחירה בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות אוקראינה, ולפי הסקרים המנצח הצפוי הוא הקומיקאי חסר הניסיון הפוליטי וולודימיר זלנסקי. יריביו הבולטים ביותר הם הנשיא המכהן פטרו פורושנקו וראשת הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו, אולם שניהם מפגרים אחריו בפער ניכר. ללא רוב של אחד המועמדים, סיבוב מכריע בין שני המקומות הראשונים ייערך ב-21 באפריל.

קמפיין הבחירות אופיין במחלוקות פוליטיות קשות וטענות לשיחוד מצביעים, המקווים שהמנצח יוכל להוציא את המדינה מצרותיה הרבות, הכוללות שחיתות שלטונית, הסכסוך עם הבדלנים הפרו-רוסים במזרח וכלכלה מקרטעת.

בשבוע שעבר עלו חששות לגבי טוהר הבחירות, אחרי ששר הפנים אמר כי המשרד שלו "הוצף" במאות תלונות על כך שמנהלי הקמפיינים של פורושנקו וטימושנקו הציעו כסף למצביעים בתמורה לתמיכתם.

וולודימיר זלנסקי, מועמד לנשיאות אוקראינה, בעצרת בחירות בעיר ברובארי, 29 במרץ 2019. AP
רוצה לנהל מו"מ עם רוסיה. זלנסקי באירוע בחירות בשישי/AP

פורושנקו, טייקון שבאמתחתו אימפריית שוקולוד, צנח בסקרים בשל הבעיות במדינה והירידה החדה באיכות החיים והואשם בטיוח השחיתות. במקביל, פעילי ימין קיצוני דרשו את מעצרם של מקורביו שמואשמים במעורבות במעילה בכספי צבא.

בדומה לדמותו המפורסמת - מורה שהופך לנשיא אוקראינה אחרי שסרטון שלו נגד שחיתות הפך לוויראלי - זלנסקי היהודי התמקד בקמפיין במאבק בשחיתות. הוא הציע איסור לכל החיים על החזקת משרה ציבורית על כל מי שהורשע בשחיתות לצד קריאה למשא ומתן ישיר עם רוסיה על סיום הסכסוך במזרח אוקראינה.

פרושנקו תיאר את יריביו כבובות של איש העסקים והמיליארדר איגור קולומויסקי, החי בגלות עצמית בישראל. זלנסקי וטימושנקו דחו את הטענות האלה. פרשנים פוליטיים רבים תיארו את מסע הבחירות באוקראינה כמאבק בין קולומויסקיו לבין פרושנקו, שהיה ברשימת המיליארדרים של המגזין פורבס עם הון בשווי של 1.3 מיליארד דולר ב-2014 בטרם הודח ממנו בשנה שלאחר מכן. גם הנשיא וגם קולומויסקי השתמשו בכלי תקשורת שבבעלותם כדי להחליף מהומות.

ימים ספורים לפני הבחירות, ערוץ הטלוויזיה של קולומויסקי העלה את העונה החדשה של "משרת העם", שבה מככב זלנסקי ובה הוא כבר משמש נשיא אוקראינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא אוקראינה פורושנקו בקייב, 30 במרץ 2019. AP
הכלכלה בכהונתו ספגה מכות כואבות. פורושנקו בקייב, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully