וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי מעלה את שכר המינימום והפנסיות: "אי אפשר לחכות עוד"

31.3.2019 / 10:05

נשיא מצרים הכריז על שורת הטבות לאזרחי במדינה, אחרי שנים של קיצוצים וצעדים כלכליים שמקשים על רבים לסיים את החודש. "אם אתם רוצים למנוע עליית מחירים, אל תקנו דברים יקרים, זה פשוט"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי העלה אתמול את שכר המינימום במדינה ל-2,000 לירות מצריות מ -1,200 לירות. הוא אמר כי ההעלאה תחול על כל העובדים והוסיף כי קצבאות הפנסיה יעלו ב -15%, בזמן שהגמלאים יקבלו תוספת מינימלית של 150 לירות כדי שהקצבה המינימלית תגיע ל -900 לירות. "זה היה אמור לקרות ב-30 ביוני. אבל אמרתי שהעניין הזה לא יכול לחכות", אמר הנשיא באירוע להעצמת נשים.

מצרים יישמה שורה של צעדים כלכליים קשים בשנים האחרונות, כולל פיחות הלירה, קיצוץ בסבסוד האנרגיה והטלת מס ערך מוסף, כדי לעמוד בתנאי קרן המטבע הבינלאומית להלוואה של 12 מיליארד דולר. בעקבות הצעדים הללו, חלק ניכר מכמאה מיליון התושבים במדינה לא מצליח לסיים את החלק. יתר הסבסוד לדלק צפוי להסתיים באמצע השנה, ושר הנפט אמר בחודש שעבר כי מצרים מחיר הדלק בנזין 95 יהיה צמוד למדד החל מהחודש הבא.

נשיא מצרים א-סיסי בפסגת האיחוד האירופי והליגה הערבית בשארם א-שייח, פברואר 2019. רויטרס
א-סיסי בפסגת האיחוד האירופי והליגה הערבית, בחודש שעבר/רויטרס

במסגרת הצעדים של א-סיסי, עובדי המדינה יקבלו העלאה של 7% בשער, או מינימום של 75 לירות, ועובדים שאינם בשירות המדינה יקבלו עלייה של 10%, וגם לפחות 75 לירות. כל עובדי המדינה יקבלו גם בונוס של 150 לירות כדי לפצות על שחיקת השכר בשל האינפלציה. סיסי דחק באזרחי מצרים לשנות את הרגלי ההוצאות שלהם כדי לסייע במאבק בעליית מחירים.

"כל מי שמוכר וקונה רוצה להרוויח ולהיות מצליח - אם הם יגלו שהמחירים שלהם יקרים מדגי ואנשים לא קונים את הסחורות שלהם, המחירים ירדו", אמר. לדבריו, הגדלת המשכורות תעלה למדינה 30.5 מיליארד לירות. הוא ציין כי יותר מ-300 מיליארד לירות יוקצו למשכורות בתקציב השנתי הקרוב, בהשוואה ל-270 מיליארד בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully