וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מלטה השתלט על המכלית שחטפו מהגרים בים התיכון

28.3.2019 / 9:07

כוח מיוחד שחרר את צוות הספינה, שהוחזק על ידי קבוצה של כ-120 מהגרים שסירבו לשוב ללוב ורצו להגיע לאירופה. עם הגעתם למלטה, המהגרים ייחקרו בידי המשטרה המקומית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא מלטה אמר היום (חמישי) כי כוח מיוחד השתלט על המכלית הטורקית שנחטפה על ידי מהגרים, והיא בדרך לנמל במדינה כשקבוצת המהגרים וצוות הספינה עליה. השליטה על כלי השיט הוחזרה לקפטן שלה והיא זוכה לליווי ולפיקוח בדרכה למלטה, שם יועברו המהגרים לידי המשטרה לצורך חקירתם.

הרשויות במלטה ובאיטליה אמרו כי המהגרים חטפו את המכלית אחרי שהיא חילצה אותם בים התיכון, והם אילצו אותה לשנות כיוון מלוב צפונה, לאירופה. על סיפון המכלית היו כ-120 מהגרים. המכלית הייתה בדרכה לאי הדרומי ביותר של איטליה, למפדוזה, כשהכוחות המלטזיים השתלטו עליה. ספינת סיור מנעה מהמכלית להיכנס למים הטריטוריאליים של המדינה. הכוח המיוחד גובה על ידי ספינת הסיור, שתי סירות מהירות ומסוק.

המהגרים נאספו על ידי צוותי הספינה "אלהיבלו 1" בטרם השתלטו עליה והחלו להוביל אותה לכיוון אירופה. "אלה הם לא מהגרים במצוקה", אמר אתמול שר הפנים של איטליה וסגן ראש ממשלתה, מתאו סלביני. "אלה פיראטים. הם יראו את איטליה רק דרך טלסקופ".

לקריאה נוספת בנושא
"לא מהגרים, אלא פיראטים": ספינה שנחטפה בלב ים בדרך לאירופה

ספינת המטען "אלהיבלו 1" עוגנת בעיר ולטה, מלטה 28 במרץ 2019. רויטרס
המכלית בדרכה למלטה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully