וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת אימונים ביחידת הקומנדו: שלושה לוחמי שלדג נפצעו בתרגיל

27.3.2019 / 10:15

באימון לילי של טירונים הבחין מפקד התרגיל כי אחד הלוחמים כוון את נשקו נמוך מדי. המפקדים ניסו לבלום את הירי, אולם החייל לא שמע וירה את הרימון כ-30 מטר מהכוח. קצין ושני לוחמים נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. האירוע תוחקר

לוחמי שלדג במהלך תרגילים שונים שביצעה היחידה. 5 באוקטובר 2016. דובר צה"ל
לוחמי שלדג באימון/דובר צה"ל

קצין ושני לוחמים ביחידת העילית שלדג נפצעו שלשום (שני) באורח קל מרסיסי רימון במהלך תרגול לילי של טירונים. מהתחקיר עולה כי אחד הלוחמים ירד לכריעה במטרה לירות ממטול, כאשר אחד מקציני היחידה, ששימש כמפקד התרגיל היחידתי, הבחין כי החייל כוון את נשקו נמוך מדי. המפקדים ניסו במהירות לעצור את הירי, אולם הלוחם לא שמע את קריאות מפקדו ופגע בעץ שהיה כ-30 מטרים מהכוח. בעקבות זאת נפגעו שלושת הלוחמים ונדרשו לטיפול רפואי.

מדובר צה"ל נמסר כי בליל שני האחרון, במסגרת תרגיל צוות לילה רטוב של טירונות לוחמים, ירה חניך במטול. כתוצאה מכיוון נמוך מדי של הנשק, הרימון שנורה פגע בעץ ונתזים פצעו באורח קל מאוד שני לוחמים וקצין במילואים. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ושוחררו לאחר בדיקות לבתיהם. האירוע תוחקר.

לקריאה נוספת בנושא
תאונת אימונים: לוחם צה"ל נפצע בינוני מירי בבסיס במרכז הארץ
לא מספיק לבלום, ומתהפך: תיעוד ג'יפ צבאי בתאונה בשומרון
התהפכות הדחפור בגולן: לוחם נפצע קשה ולוחם נוסף נפצע קל

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
תרגיל חטיבת הצנחנים/דובר צה"ל

בחודש שעבר נפצע לוחם צנחנים באורח בינוני מירי במהלך תרגיל פלוגתי באש חיה בבסיס האימונים של החטיבה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. תאונת אימונים נוספת אירעה בחודש דצמבר, אז נפצעו שני חיילי צה"ל ברמת הגולן לאחר שנהג דחפור מסוג D9 איבד שליטה על הרכב והתהפך בצד הדרך. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully