וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה שוויתר על המשכורת שלו למען עניי עירו זכה במיליון דולר

26.3.2019 / 10:05

פטר טביצ'י מקניה החליט לוותר על מרבית הכנסותיו למען התושבים בעירו הנידחת, שרבים מילדיה יתומים. בזכות נחישותו להשאיר אותם בלימודים, הוא קיבל את פרס "המורה העולמי"

מורה מקניה שזכה במיליון דולר על פועלו בבית ספר ממשלתי במדינה 25 במרץ 2019. AP
"אני מזיל דמעה כשאני חושב על הילדים". טביצ'י חוגג את הזכיה, ראשון/AP

מורה מקניה, שוויתר על רוב הכנסותיו כדי לתרום אותן לעניים, זכה ביום ראשון בפרס של מיליון דולר עבור עבודתו בבית ספר ממשלתי שבו יש מחשב אחד בלבד וגישה משובשת ביותר לאינטרנט. פרס "המורה העולמי" השנתי הוענק לפטר טביצ'י במלון אטלנטיס בדובאי בטקס שאותו אירח השחקן האמריקני יו ג'קמן.

המורה סיפר כי עד הטקס, המקום הכי מרוחק שבו ביקר היה באוגנדה, וזו הפעם הראשונה שבה הוא טס. "אני מרגיש נהדר, אני לא יכול להאמין. אני שמח להיות בין המורים הטובים ביותר בעולם, להיות הטוב ביותר בעולם", סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי אחרי זכייתו. נשיא קניה אמר כי סיפורו של טביצ'י הוא "סיפורה של אפריקה" ותקווה לדורות העתיד.

טביצ'י מלמד מדעים בתיכון בעיירה פוואני, שכשליש מהילדים בה הם יתומים. הבצורת והרעב באזור הצחיח הם נפוצים, אך למרות המכשולים שניצבים בפני תלמידיו, המורה זכה להוקרה על שהצליח לעזור לרבים להישאר בלימודים, להעפיל לתחרויות בינלאומיות במדעים ובהנדסה וללכת לאקדמיה.

"מדי פעם, כשאני מבין את האתגרים שהם ניצבים בפניהם, אני מזיל דמעות", הוא אמר על התלמידים שלו. הוא הוסיף כי הזכייה בפרס, שהוענקה לו על ידי יורש העצר של דובאי, תסייע לתת להם ביטחון.

"לילה מרגש"

בנאומו, הוא סיפר כי אמו מתה כשהיה בן 11, והותירה את אביו - מורה בבית ספר יסודי - לגדל אותו ואת אחיו לבדו. הוא הודה לאביו על שהנחיל לו ערכים נוצריים, ואז הצביע עליו בקהל, הזמין אותה לבמה והעביר לו את הפרס בזמן שהנוכחים מחאו כפיים והריעו.

"זה היה לילה מאוד מרגש ומסעיר", סיפר יו ג'קמן. "זה היה כבוד גדול להיות כאן ואני חושב שכל האירוע היה מלא ברוח טהורה".

הפרס מחולק זו השנה החמישית והוא הגדול ביותר מסוגו. הוא הפך במהרה לאחד הנחשבים ביותר בעולם עבור מורים, וטביצ'י נבחר מתוך עשרת אלפים מועמדים. המנצח נבחר על ידי ועדות המורכבות ממורים, עיתונאים גורמים רשמיים, יזמים, אנשי עסקים ומדענים. הפרס מחולק על ידי קרן "וארקיי", שמייסדה, סאני, הקים את רשת החינוך GEMS המנהלת 55 בתי ספר באיחוד האמירויות הערביות, במצרים ובקטאר.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully