וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה אחרי הדוח של מולר: מוכנים לשפר את היחסים עם ארה"ב

25.3.2019 / 14:30

בקרמלין אמרו כי על וושינגטון לעשות את הצעד הראשון, אחרי שחקירת התובע המיוחד לא מצאה ראיות מפלילות נגד הנשיא. עם זאת, היא כן העלתה שמוסקבה התערבה בבחירות ב-2016 - קביעה שעדיין מוכחשת ברוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הקרמלין אמר היום (שני) כי הוא מוכן לשפר את היחסים עם ארצות הברית אחרי סיום חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר. עם זאת, במוסקבה הבהירו כי על וושינגטון לעשות את הצעד הראשון. בתקציר הדוח שהגיש אתמול התובע הכללי וויליאם בר לראשי הקונגרס נכתב כי מולר לא מצא ראיות לכך שהנשיא או מקורביו אכן קשרו קשר עם רוסיה כדי להשפיע על הבחירות ב-2016 - אולם הוא גם לא זיכה אותו.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר לכתבים כי הוא לא ראה את הדוח, אבל "עמדתנו העקרונית בנושא היא מוכרת: המדינה שלנו לא מתערבת בעניינים פנימיים של מדינות אחרות, כולל בארצות הברית". הוא התעקש כי "ההאשמות בנוגע להתערב שעדיין עולות נגד רוסיה עדיין חסרות בסיס בעינינו".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי ביולי שעבר/רויטרס

בחקירה, שנמשכה כשנתיים, נמצא כי רוסיה הייתה אחראית לקמפיין של דיסאינפורמציה ופריצה למיילים של המועמדת הדמוקרטית דאז הילרי קלינטון. חרף הסתייגותו של טראמפ, הקונגרס והממשל הטילו סנקציות על רוסיה בשנים האחרונות.

למרות זאת, חברי פרלמנט רוסים אמרו כי הדוח מזכה את רוסיה ואת טראמפ, בזמן שהם הביעו זהירות לגבי שיפור היחסים.

הסנאטור אלכסיי פושקוב כתב בטוויטר כי הממצאים "הם בושה עבור ארצות הברית והאליטה הפוליטית שלה". יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית העליון, קונסטנטין קוסצ'ב, כתב בפייסבוק כי "יש הזדמנות להתחיל את היחסים בינינו מאפס, אבל עדיין לא ברור אם טראמפ ייקח את הסיכון. אנחנו, כמובן, מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully