וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליכו בקבוק תבערה על עמדה בהר הבית: שני נערים הואשמו בטרור

שני הנערים בני 15 ו-17 ממזרח ירושלים הואשמו כי במהלך העימותים סביב פתיחת מבנה באב א-רחמה לתפילה, הציתו עמדת משטרה במקום. בעקבות ההצתה, נסגר ליום מתחם הר הבית למתפללים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

כתב אישום בגין יידוי בקבוקי תבערה וזיקוקים בהר הבית הוגש היום (ראשון) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים שני נערים בני 15 ו-17 ממזרח ירושלים בגין יידוי בקבוק תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות משטרה בהר הבית לפני כשבועיים שבועות. השניים נאשמים כי עשו זאת מתוך מניע לאומני על רקע ההתרחשויות בבאב א-רחמה.

לפי כתב האישום, ב-12במרץ, ניגש אחד הנאשמים לפתח עמדת המשטרה, ובזמן ששבו בה כמה שוטרים, הצית בקבוק תבערה ויידה אותו ממרחק של כמטר לעבר השוטר שהיה בכניסה. זאת, על מנת להצית אותה ולפגוע בשוטרים במקום. על פי כתב האישום, הצעיר שהשליך את הבקבוק קרא תוך כדי מנוסה לחברו לירות זיקוקים לעבר השוטרים - והוא עשה זאת. כתב האישום שהוגש באמצעות מוריה ביינה מייחס לשניים מעשה טרור של הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. בעקבות ההצתה, נסגר ליום מתחם הר הבית למתפללים.

שריפה בעקבות השלכת בקבוק תבערה, הר הבית, 12 במרץ 2019. ללא, אתר רשמי
שריפת עמדת המשטרה בהר הבית, לפני כשבועיים/אתר רשמי, ללא

במהלך החיפושים שקיימה המשטרה באזור, בהר הבית אותרו על ידי השוטרים כמה מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה. בסך הכול, במהלך היום יותר מעשרה בני אדם נעצרו ועוכבו לחקירה.

בעקבות האירועים הכוחות סגרו את שערי הכניסה להר הבית ושוטרים פינו את המתחם, כמו כן שער שכם ושער האריות נסגרו. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד שהגיע לשטח ההר, והנחה על פינוי וסגירת שטח הר הבית למטרת המשך ביצוע פעולות וסריקות אחר אמצעים נוספים. בהמשך, בתום הערכת מצב, החליט מפקד המחוז לפתוח מחר את ההר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully