וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורונדי: תלמידות תיכון נשלחו לכלא כי קשקשו על תמונת הנשיא

ארגוני זכויות אדם אמרו כי שלוש נערות עשויות לספוג עונשי מאסר אחרי שציירו על תמונותיו של המנהיג נקורנזיזה. מאז שזכה בכהונה שלישית שנויה במחלוקת ב-2015, נהרגו לפחות 1,200 איש בעימותים ומאות אלפים נעקרו מבתיהם

נשיא בורונדי נקורנזיזה 7 ביוני 2018. רויטרס
שולט ביד רמה במדינה. נשיא בורונדי/רויטרס

שלוש נערות נכלאו בבורונדי רק כי קשקשו על תמונתו של הנשיא פייר נקורנזיזה - כך אמרו היום (חמישי) פעילי זכויות אדם במדינה. הנערות, בנות 15 עד 17, עשויות להישלח לחמש שנות מאסר על העלבת ראש המדינה. ארגון הגג FENADEB, המאגד 48 ארגונים שונים, אמר כי השופטים קבעו כי יש להעמיד את תלמידות התיכון לדין על כך שביזו את ראש המדינה. הן נשלחו לאגף הנוער בבית כלא באנגוזי שבצפון המדינה.

השלוש נמצאות במעצר מאז 12 במרץ. נער בן 13 ושלוש תלמידות נוספות שנעצרו שוחררו מאז. הנער שוחרר מאחר שהוא היה מתחת לגיל האחריות הפלילי. המורים בבית הספר אמרו כי חמשת ספרים שהושחתו חולקו לכל התלמידים מאחר שלא היה מספיק לכולם.

גורם משפטי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"נושא רגיש" שנתון לפיקוחו הישיר של התובע הכללי. לא ברור מתי יתקיים משפטן, אבל אב של אחת מהן אמר כי הן מפוחדות מדי ולא אוכלות.

המדינה המרכז אפריקנית חוותה גל של אלימות מאז שהנשיא החליט באפריל 2015 להתמודד על כהונה שלישית. לפי בית הדין הפלילי הבינלאומי, לפחות 1,200 איש נהרגו בעימותים ויותר מ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם עד מאי 2017. על רקע ההחלטה, היא פרשה מבית הדין, המדינה הראשונה שעשתה זאת אי-פעם.

"כשכל כך הרבה פשעים אמתיים מבוצעים בבורונדי, זה טראגי שילדים הם אלו שעומדים לדין על קשקושים לא מזיקים", אמר לואיס מאדג', מארגון משמר זכויות האדם. "הרשויות צריכות להתמקד בהעמדה לדין של האחראים להפרות חמורות של זכויות אדם במקום לכלוא תלמידי בית ספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully